tommyola Startet 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2011 Noen her på forumet som har erfaring fra Arvor båtene som dere vil dele? Sitér dette innlegget Link to post
erla Svart 31.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Jeg har hatt en Arvor 18 og en Arvor 215. Solgte den siste Desember 2010. Godt arbeidsdekk og grei og manøvrere opp under land ved trekking av garn f.eks. Hadde da manøvreringshendler helt bak. Drifter en del ved strømsjø om du ligger og fisker med stang f.eks. Det var en del støy inne i kahytt ved større fart og det bråkte godt i motsjø. Jeg hadde en WV Marine 100 hester og fikk den opp i 22 knop. Behaglig ved 12-13 knop. Oversiktlig båt og egentlig helt grei. Jeg skiftet til en båt med mer issolert hytte og mer køyplass. Endre Sitér dette innlegget Link to post
masajo Svart 31.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Mener å huske fra en test i Båtmagasinet for noen år siden, at støyen var "problemet" når du hadde over 20 knop. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Jeg jobbet tidliger for en bedrift hvor vi hadde en Arvor med 50 hk diesel. Denne motoren var altfor liten til båten. Utstyret i båten var dårlig skrudd sammen og det var stadighet noe som løsnet. Skroget opplevdes som stabilt og trygt. Jeg likte ikke den innvendige løsningen, men dette er jo en smakssak. Uteplassen var veldig fin og flott å fiske fra. Forøvrig er det en annen tråd med erfaringer med båttypen. Redigert 3.Januar.2012 av knutza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
klukkklukk Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 En nabo av meg hadde en Arvor 210, den var han fornøyd med, til sitt bruk , tror det stod Nanni i den? er ikke helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
kigs Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 har en arvor 215 ganske fornøyd,, ikke hatt den så lenge , men lurer litt på hvor jeg får deler til motor hvis noe oppstår? (wv 100-5 tdi ) Sitér dette innlegget Link to post
klukkklukk Svart 6.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2012 Vw bil - møller Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 2.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2019 Noen som har målt drivstofforbruk ved forskjellige hastigheter på VW 10 hk 5 sylinder motoren? Hva er rimeligste marsjfart å holde? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.