Jump to content

Arvor 215, erfaringer?

tommyola

Recommended Posts

Jeg har hatt en Arvor 18 og en Arvor 215. Solgte den siste Desember 2010. Godt arbeidsdekk og grei og manøvrere opp under land ved trekking av garn f.eks. Hadde da manøvreringshendler helt bak. Drifter en del ved strømsjø om du ligger og fisker med stang f.eks.

Det var en del støy inne i kahytt ved større fart og det bråkte godt i motsjø. Jeg hadde en WV Marine 100 hester og fikk den opp i 22 knop. Behaglig ved 12-13 knop. Oversiktlig båt og egentlig helt grei. Jeg skiftet til en båt med mer issolert hytte og mer køyplass.

Endre

Jeg jobbet tidliger for en bedrift hvor vi hadde en Arvor med 50 hk diesel. Denne motoren var altfor liten til båten. Utstyret i båten var dårlig skrudd sammen og det var stadighet noe som løsnet. Skroget opplevdes som stabilt og trygt. Jeg likte ikke den innvendige løsningen, men dette er jo en smakssak. Uteplassen var veldig fin og flott å fiske fra.

Forøvrig er det en annen tråd med erfaringer med båttypen.

Redigert av knutza (see edit history)
  • 1 måned senere...
  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...