Jump to content

Hvilken båt kunne du tenkt deg i 2012 og hvorfor?


M4gnus

Recommended Posts

Jeg kan godt tenke meg å gå opp mot neste 10tall på fotskalaen, ideelt sett skulle den vært fra Holland i Alu men det lar seg ikke gjøre økonomisk så det måtte i tilfelle bli nok en tuppware/AWB.

Men er jo fornøyd med den jeg har også så vi får nå se, pleier jo sjelden å bytte båt men hvem vet :)

Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt tenke meg en båt på rundt 30 fot. Har en snekke på 24 fot i dag som har toppfart på snaut 8 knop, og ønsker meg noe som går fortere. Ikke fordi jeg skal kjøre så mye fort, men en marsjfart på 20-22 knop øker aksjonsradiusen betraktelig.

 

Har testet ut scand baltic i sommer en uke og den var riktig bra. Målet er uansett å få kloa i en viking crusader 31. Den er passe stor og har bra cabinløsninger. Den har i tillegg god uteplass, og eneste ankepunktet et co-pilotsetene som er en langsgående sofa. Men jeg skal jo sitte i kapeinsstolen så det er det samme for meg.... Hehe. Her er litt om viking 31

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Er ganske fornøyd med den jeg har nå. Beste plass inni, i forhold til størrelsen. Og jeg kan ikke ha større båt i den havna jeg er nå. Så da blir det oppdateringer på den jeg har. Skal montere tre lensepumper i kjølen fremover, etter avblending av drenser i skott fremover, med carling og nivåbryter på hver. En Eber D4 er også på lista, likeså en fjernstyrt søkelykt/lyskaster. Kunne også tenkt meg å trukket om skaien i cockpit og kanskje sofaen nede. Skulle jeg byttet båt uten å tenke plassbegrensning og kroner, hadde en Sealine 43 med aktercabin vært midt i blinken. Eller en Marex 37 med aktercabin...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Siden jeg i 2011 har gjort andre investeringer, blir det å beholde den båten jeg har. Den kjenner jeg godt og er fornøyd med. Har heller ikke store planer om utbedringer, utover vanlig vedlikehold. Bortsett fra at jeg kunne tenke meg å etterisolere kjøleboksen med byggeskum. Det har jeg hatt som plan i flere år, men nå må jeg bare få det gjort....tror eg..

Link to post
Share on other sites

En båt med innvendig plass og komfort som en 50 foter ,har like moderne linjer som et fly og ytre mål og sportighet og manøvrerbarhet som en 23 foter med 500 hk samt drifts og vedlikeholdskostnader som en 10 fots jolle med 4 hk og driftsikkerheten til et par årer.

Hvorfor? det skulle vær ganske opplagt

Link to post
Share on other sites

De har lagd 1 trawler en gang MA

 

The company was founded by Benny Martinsson who still is the 100% owner and the business was active in 1985 already. In the year 1989 the trademark Nord West, the boat designs Nord West 900 and Nord West 1100 were purchased from Norway. The designs were further developed and gradually the design program was increased with Nord West 1000 and Nord West 380 Trawler.

 

http://www.sokbat.se/bat-nordwest-trawler380-4468.aspx

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet ikke bestemt hvilken, men har noen ønsker ja.

Ca 20 - 25 fot sjark/kombi

Masjfart på minst 15 knop

Gode Sove muligheter for 2

Eget toalett rom

Koke/steke muligheter

Rikelig med varme muligheter, da bruksområde er året rundt

Praktisk dekk med teine haler

 

Drømme drømme :smiley:

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Superfornøyd med sollux'en og slik blir det, gi meg heller varme og sol slik at jeg kan komme meg utpå :cheers_wine:

har lagt ned så mye penger og arbeid i båten at jeg tror jeg kommer til å beholde den 4-5 år til selv om det er en snekke.

ville ikke fått mye igjen for den hvis jeg hadde solgt den nå.

Vi satser på å få den på vann i mars, mange fine turer med fisking på dagtid og eber'en summer på kveldstid og varmer oss opp...

De beste dagene er ofte utenom sesongen :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Superfornøyd med sollux'en og slik blir det, gi meg heller varme og sol slik at jeg kan komme meg utpå :cheers_wine:

har lagt ned så mye penger og arbeid i båten at jeg tror jeg kommer til å beholde den 4-5 år til selv om det er en snekke.

ville ikke fått mye igjen for den hvis jeg hadde solgt den nå.

Vi satser på å få den på vann i mars, mange fine turer med fisking på dagtid og eber'en summer på kveldstid og varmer oss opp...

De beste dagene er ofte utenom sesongen :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...