avmønstret5 Startet 4.Januar.2012 Del på Facebook Startet 4.Januar.2012 Jeg så det var god respons på spørsmål om overvintring for båt i Tromsø og prøver meg på Lofoten og Vesterålen. Vi har planer om å seile en tur nordover til våre barndoms farvann, men synes en sesong gir knapp tid. Dette blir nok ikke aktuelt for i 2013-14. Båten er en havseiler på 39 fot med senkekjøl. Vi tenker ideelt sett å la båten overvintre på Austvågøy i Lofoten eller Hadseløy i Vesterålen. Andre steder i Lofoten-/Vesterål-regionen opp til Harstad kan også være aktuelle. Takker for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Ingen fra de nordlige områder her på BP ? Sitér dette innlegget Link to post
A.T. Svart 4.Januar.2012 Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 jeg har sendt deg IM for diverse muligheter på Sortland. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Har egen kai i Henningsvær havn! Kaia og brygga ligger ute for salg så jeg tørr ikke love noe for øyeblikket. Men kaia er ledig nå og det kan sikkert tenkes at de som eventuelt blir å kjøpe den kan la deg ligge der. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 (redigert) Mange takk for tipset, men Henningsvær er kanskje ikke en optimal opplagsplass med tanke på bl.a. Lofotfisket med svært mye båt og egen brennevindag (Har jobbet der en vinter som 15-åring.)Men takk i alle fall. Redigert 5.Januar.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Småbåtforeningen som holder til i Marinepollen i Svolvær har ledige plasser som kan leies. Svært gode og skjermede havneforhold i et stort anlegg. Adgangsbegrensing til anlegg samt at det generelt er mange båtinteresserte som benytter anlegget aktivt gjør at den nok vil ligge utmerket der gjennom vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Er det isfri havn der? Sitér dette innlegget Link to post
seilofil Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Ja den er isfri. Ligger der hele året. Vi har nettopp byggd en egen pir hvor i hovedsak seilbåtene ligger. Strøm og vann til alle plassene. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Det høres flott ut. Skal sjekk videre. Sitér dette innlegget Link to post
Keiko123 Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Enig med tipsene om Svolvær. Småbåthavna der er bra skjermet og lun. Du blir ikke å sove dårlig om natten hvis du får ha båten der. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.