Jump to content

Hva er akseptabel ventetid i en forsikringssak


bayliner2858

Recommended Posts

Er motoren ny? Har du netopp kjøpt den? ble den reparert av et verksted? Er vel mange faktorer som spiller inn i spørsmålet om man får ny motor eller den havarerte skal repareres! var det samme feil som første havari?

Peninsular er jo ikke kjent for å være den mest driftsikkre motoren i båt uansett da.

Håper uansett du får fortgang i dette, og at forsikringsselskapet ditt hjelper deg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post

Er motoren ny? Har du netopp kjøpt den? ble den reparert av et verksted? Er vel mange faktorer som spiller inn i spørsmålet om man får ny motor eller den havarerte skal repareres! var det samme feil som første havari?

Peninsular er jo ikke kjent for å være den mest driftsikkre motoren i båt uansett da.

Håper uansett du får fortgang i dette, og at forsikringsselskapet ditt hjelper deg

Før første havari var den gått ca. 50 t. Dette var en 2005 mod. som ble reparert på verksted i Bergen. Takstmannen er delvis enig om å bytte motormerke, men nå begynner jeg å bli utålmodig

Link to post

Finnes det en fasit på akseptabel ventetid? Sikkert ikke.

 

Jeg kan kun referere til min egen sak. Har aldri gått på grunn, men klarte å støte opp i en bro med kalesjen og vindusramma, som jeg hadde gått under utallige ganger før.

 

Det var ekstrem høyvann den dagen viste det seg.

 

Har kasko hos IF, samme dagen som jeg meldte skaden fikk jeg tilbakemelding om at jeg bare skulle ta kontakt med merkeverksted og få utbedret skaden. Måtte bare betale egenandelen.

 

Det kaller jeg service.

 

KAT

Link to post

Jan Vidar Vestvik hos DP Filterteknikk i Haugesund er rett mann for denne motoren. Det han ikke vet om denne er faktisk ikke verdt å vite.

310 Peninsular skal jo være en motor som ved rett vedlikehold og normalt bruk kunne tåle mye.

Årsaken her til hvorfor nettopp motoren din har havarert er nok det vesentlige punktet for en takstmann.

Kan du ha motorutgaven som er 6,2 liter så vil denne alltid gi deg et problem.

Jeg har en ombygd 6,2 liter som nå er 6,5 liter. Går som ei klokke og har ikke hatt problemer med denne.

Ta deg en prat med Vestvik du. Han har sikkert mye info til deg.

 

Jan Vidar Vestvik salg 94011872 / 52754006 e-mail: vestvik@dpgruppen.no

http://www.dpgruppen.no/spa-parts-for-peninsular-engines/

 

Peninsular er jo ikke kjent for å være den mest driftsikkre motoren i båt uansett da.

Og dette er vel en påstand du har dekning for å uttale deg om??? :confused:

 

Historien i korte trekk:

Motoren ble levert som 6,2 liter via forhandler i Trondheim. Dette var en skikkelig dårlig motor. Var kun beregnet på bil pga altfor dårlige kjølekanaler og underdimensjonert som båtmotor.

 

6,5 liter er en helt annen oppbygging og blir i dag (og tidligere år) brukt av det amerikanske forsvaret i sine båter.

Tjjjjaaaa.... Driftsikre motorer er vel ikke noe USA's militære utstyr satser på :lipseal:

Link to post

Kjenner til Jan Vidar og har bestilt deler fra hantidligere. Det sitter og en ekspert ved navn Mitch på salgsavdelingen for motorene i statene.

Min motor er forresten fra 2005 og er en 6,5l. Den havarerte i 2008,etter ca 40 t. Det ble skifta ny blokk "Hummer" i 2010, som havarerte etter 10t. Sliter med å stole på denne motortypen.

Skulle tatt kontakt med Jan Vidar Vestvik i Haugesund på den motor , han ekspert på disse og selger og deler nå. Jeg sluttet selge disse rundt 2000 , for gammel teknologi, og for mange blokk feil på de 1997 ,1998 .

Link to post

Hvilket drev eller oppsett gear har du på denne? Skal ha minimum 5 toms eksos ut denne, aldri ut via drevet, og satt opp rett så du ikke får vann inn opp eksos røret. Timing på tenning og viktig . hvis man balansere disse motorene skal de gå meget lenge faktisk. Sjekk hver vår at ikke turbo blad satt seg i eksos avleiringer . Hvis gjort det, lett og fikse, ta av luft filter og sett en nøkkel på turbo vifta og dra sakte runt til den går lett ,og kjør litt hard etter den er varmet opp. Kjør på med QMI teflon behandling motor og drivstoff og dyserens fra qmi.

 

Jan Vidar skrur disse fra hverandre og tilbake på under 3 dager hvis har tid.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...