Goran Startet 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2012 Noen som har gode tips? Mitt svarte, blanke, fine drev har fått seg noen striper etter jeg har skrapt av ru med forskjellig verktøy, med forskjellig hell. Prøvde "drev rens" fra Maritim, men ble ikke imponert. Har prøvd ulike såper, vann, børste, skurekost, plastskje, osv. Finnes det ikke et stygt stoff som fjerner ruet? Neste år blir det drevspray... Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Mouche Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Saltsyre, bruk pensel. Ha på gummihansker, briller og arbeidstøy. La det virke litt og spyl av. Gjenta om nødvendig. 30% saltsyre kjøpes i alle jernhandler og koster ikke mye. Har brukt dete i mange år, og det er det flere her som har gjort. Jeg ville ikke ta sjansen på å sprute/spraye på for dette er sterke saker! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 greit nok det Mouche skriver. Ellers kommer en langt med stålbørste samt litt grovt sandpapir til slutt. Drevet er kun pent året det er nytt og før det kommer i vannet. Etter det er det bare å kline på med drevmaling, alternativt spray som går noe raskere. Om virkningen er bedre er jeg noe usikker på, rur blir det uansett. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Anders_K Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Seajet vannlinjerens, den fjerner effektivt rur. utprøvd Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
FjordHT Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Overnevnte syre virket ok for meg, men er skumle saker så ta med rådene om værneutstyr hvis du ikke er kjent med sakene. Jeg sprayet drevet mitt etterpå med en drevlakk som ikke egnet seg til noe, ligger for det meste på havbunnen nå tror jeg ... Få tak i noe som virker for etterbehandling. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Husk dersom en pensler med syre ikke å smøre over peilepinner og tappeskruer samt evt gummibelger, wire eller lign på drevet. De blir borte. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Kaptein Nemo Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Deepclean er effektivt, se link http://maritimstart.no/testresultat.shtml Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 6.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Har du selv prøvd Deep clean? Reklamen lovet jo bra...men det er jo reklame Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Balle-Klorin Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Har ikke drev selv men en jeg snakket med sa han brukte beskyttelsesvoks på drevet sitt for å unngå groe. Det kunne bli litt "hår" men ikke rur. Denne voksen er nesten blank, brukt som understellsbehandling av biler, vises ikke og lett og spyle av med høytrykkspyler. Har tenkt å bruke det på braketten til påhengsmotoren til våren. Har ikke prøvd selv enda, men han var veldig overbevisende. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Deepclean er effektivt, se link http://maritimstart.no/testresultat.shtml Hvis jeg så riktig i HMS-bladet til dette prouktet så er det aktive middelet som gjør jobben ikke helt overraskende saltsyre! Andre produkter som er kjekke å ha til f.eks gul vannlinje inneholder vel oksalsyre som det aktive stoffet, men saltsyre gjør like god jobb der også etter min erfaring gjennom en del år nå. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
s/y UT-sia Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Heisan Saltsyre!!!!!!(20-30%) Har brukt dette i mange år, bla på brakett på div påhengere. Steamer så man knuser husene, sprayer på saltsyreløsning og det vil "koke" opp. Spyl av, ved behov gjenta behandlingen. Drev, brakett, møkete vanlinje blir som ny. Trenger ingen dyre eller kompliserte hokus, pokus løsninger. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 (redigert) Hva heter stoffet understellstoffet? Redigert 6.Januar.2012 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Balle-Klorin Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Hva heter stoffet understellstoffet? Understellsvoksen var et Wurth (tror det er sånn det skrives) produkt, tynnflytende på sprayboks, jeg fikk se boksen men bet meg ikke merke i eksakt type. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.