Fausken Startet 6.Januar.2012 Del på Facebook Startet 6.Januar.2012 Hei, tenkte eg skulde ta å legge ut mitt evigvarende prosjekt om sjarken min. Kjøpte den for eit par år siden, å då var den i dårlig stand. Både motor og hus lak og heile båten trengte generelt endel arbeid. Her er litt bilder av den slik den var når eg kjøpte den. Legging av nye plater på hus: Skraping, pussing og oljing av dekk: Ny bunnsmøring og oljing av skråg: Bygd stige: Legging av ny dørk: Oppussing innvendig: (legging av laminat) Bygging av ny styrekonsoll: Bygging av mesan: Slik ser båten ut i dag: Har fått på garnrull og gelender: Har også fått inn Reflekt oljeovn no, neste som står på agendaen er å få laga til meg eit garnspill(holder på å bygge om ein gammel linehaler) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 6.Januar.2012 Del på Facebook Svart 6.Januar.2012 Enda en prosjekttråd, perfekt! Ser jo bra ut det du allerede har gjort. Gleder meg til fortsettelsen Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
ut mot havet Svart 6.Januar.2012 Del på Facebook Svart 6.Januar.2012 Er dette ein Skorgenes eller Kjøpstad sjark? ser den har samme type spant (band) som er i min Skorgenes. Kjøpte du ny oljeovn? kva måtte du betale for den? ellers har du gjort ein kjempejobb, båten vart fin den. Sitér dette innlegget Link to post
Cannonfodder Svart 6.Januar.2012 Del på Facebook Svart 6.Januar.2012 Fin båt :) Har du god effekt av mesanen? Har alltid gått og innbilt meg at masten bør være like langt bak sim roret, men en lære da så lenge en lever :p Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 6.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2012 Ut mot havet: Det er no brødrene Løvik. Ja kjøpte refleks ovnen ny hos Shelby.no, kjøpte også alt av rør og tank der. Så det vart fort en 12-13 000. Cannonfodder: Ja mesanen fungerer ypperlig. Bygde mesanen sjølv uten nokon serlig kunskap om det, berre prøvde å lese meg mest mulig opp på det å sjå korleis andre har gjort det. Har ikkje hørt før at den bør være like langt bake som roret, men skal helder ikkje påstå at eg sitter på fasiten. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 7.Januar.2012 Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 Ser ut som du har bygd overbygget av kryssfiner, kva har du behandla det med? er det epoxy? Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 ja er kryssfiner eg brukte, har bare behandla det med benar olje. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 7.Januar.2012 Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 Fin båt, men er litt tvilende til at pergo'en tåler vann.. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 Pergo´en? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 7.Januar.2012 Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 Det er vel en flåsete måte å si, at han ikke tror den nye dørken din tåler vann.. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Fausken Svart 7.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 ååja,, jo dørken tåler vann, er eit år sida eg laga den til og den har stått med endel vatten på seg jamt uten at det viser noko på den.. så den tåler det nok ;) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 7.Januar.2012 Del på Facebook Svart 7.Januar.2012 Bra! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.