Jump to content

Etterlyser stjålet seilkatamaran. Foutain Pajot Lavessi

Tom Rør

Recommended Posts

For endel år siden, ble en B:O: 473 stjålet i stavanger, jeg så den da den passerte huset vårt, og dagen etterpå fikk jeg mail ang tyveriet, jeg meldte tilbake hva jeg hadde sett, og de fant båten inne i Limfjorden, med 1 Polakk ombord, båten var uskadd.

Når den passerte meg var det 2 ombord. men når båten ble tatt av dansk politi så påstod polakken han var alene.

Hvis den er stjålet, av noen med hjemlengsel, så er den nok i Polen allerede.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Hvis den er stjålet, av noen med hjemlengsel, så er den nok i Polen allerede.

Skikkelig tøft å være lovlydig polakk i Norge når slike påstander er OK. grrrmmff...

Når du i tillegg tror at Limfjorden er i Polen, blir jeg skikkelig imponert over ditt posetive bidrag for å oppklare dette tyveriet...

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Eieren av båten er høyst oppegående og på ingen måte noen kjeltring. Om man velger å montere sporingssystem ombord eller ikke er en privat sak og dette er noe man avklarer med forsikringsselskapet når man tegner forsikring. Jeg har heller ikke noe sporingssystem i båten min og skulle den bli stjålet har jeg heller ikke noe stort ønske om at den kommer tilbake igjen da det er umulig å vite hvordan båten har blitt behandlet med fare for senskader osv. Dessuten bor jeg i båten og er derfor sjeldent borte mer enn maks 2-3 dager. Da ser jeg ingen vits i å montere slikt utstyr. Eieren av katamranen har også brukt båten mye året rundt og bodd i den i perioder. Slikt sett har den fått godt ettersyn og det må være mulig å kunne dra på noen ukers ferie uten å kalle dette for uforsvarlig dersom båten er sjekket i forkant og godt fortøyd. Jeg har tillit til at eieren har gjort det han plikter til og forholder seg til de instruksene han har fått fra forsikringsselskapet. At det også har blitt etterlyst her er flott. Nå gjenstår det bare å se om den dukker opp eller ikke og i hvilken tilstand den evt. befinner seg. Det skulle ikke forbause meg om den er ribbet for utstyr og det vil bli en lang prosess før båten er i den stand den var før tyveriet, men vi får håpe det beste :flag_bp:

Eh, det står vel ikke noe om at Limfjorden er i Polen...?

Samme F om det står klart eller ikke, men det står da vittelig at man fant båten i limforden med en polakk ombord og så i setningen etter konkluderes det med at det sikkert er en polakk med hjemlengsel. Mulig dette var en polakk bosatt i danmark, men akkurat det med plasseringen av Limfjorden, var en digresjon fra min side.

Mitt oppgulp er som OT å regne, men slike teite rasistiske slengbemerkninger byr meg i mot.

Jeg angrer selvfølgelig for at jeg kommenterte det, da dette fort blir en avsporing til i en tråd som allerede har spor av antydninger om forsikringssvindel og annet f..skap.

Stakkars mann som har mistet hjem og eiendeler. Jeg beklager igjen min kommentar og oppfordrer alle til å ignorere denne delen av tråden.

evt om Ingar kan fjerne alle spor av mitt oppgulp slik at tråden kommer på rett spor igjen.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Tom, jeg spurte etter skrog nr, ? har du fått det. ?

Ser det er en 2007 mod da vil nr være 100+ en plass.

Viktig for folk og se etter om det er rette båten, de evt finner.

plassert bak på BB side, eller stb ( med bak ved hekken). og siden det er laget 227 utav denne typen så kan ikke modnr (tukles formye med.)

NFS har forbindelser til de Baltiske land, og hvis du får dem til og sende mail til sine kontakter, så er det mange som leter i disse områdene.

http://www.flerskrog.org/om-nfs

Den Danske klubben CMID.dk) tok jeg kontakt med første dagen, og de har ikke fått in noe fra sine medlemmer ennå.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Ikke så veldig godt antageligvis, fruen til popey og undertegnede har fått det med seg, og sikker noen flere. Eier/eiers kjenninger kunne jo feks hengt opp en etterlysning på oppslagstavla, det vil kanskje føre til at noen husker noe de har sett (og glemt)? Ellers er det min erfaring, her som så mange andre steder, at folk har nok med sitt og ikke bryr seg så mye, med mindre man er bedt om det og/eller kjente.

En person er arrestert.

Båten ble også sjekket av politiet i Kristiansand 1. juledag, men ble sendt videre.

Hvorfor lot de vedkommende seile videre, de kan jo ikke ha sjekka at båten var i hans eie ?

merkeligt, eller var vedkommende så god å bløffe. :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...