Bjoan Startet 11.Januar.2012 Del på Facebook Startet 11.Januar.2012 Skal ordne med forsikring på en gammel sjark jeg har kjøpt. Tenker det er fint å ha ettersom at det er en gammel trebåt. Så da er spørsmålet. Hva slags forsikring ville dere ha gått for? da tenker jeg spesielt på OM båten skulle gå ned når den er førtøyd i havna. Noe jeg ikke håper skal skje, Men man vet aldri Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Skal ikke være skråsikker her, men tror det er vanskelig å få full kasko på gamle trebåter, dvs dekke deg mot at den synker. Har hatt noen tilfeller i havnen hos oss, og de har ikke hatt kasko pga at de påstår de ikke fikk tegnet.. Sjekke med forsikrings selskapene er vel kanskje det beste.. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Har hatt flere gamle trebåter og hatt kasko på alle sammen, ikke vært noe problem det. Ikke dyrt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Da vi hadde gamle Lindaas, var det en grense på verdien på 70.000,- (mener å huske det var hos Vital Forsikring). Hvis vi satte verdien på båten over dette, måtte den takseres. Båten ble dermed forsikret for 65.000,- full kasko. Dette var en 40 fots mørekutter. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Pettern1972 Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Vil anbefale deg å ta kontakt med frisk forsikring, min saksbehandler der heter Elin Beisvåg og treffes på tlf 21 02 86 50. Utrolig ryddig kundebehandling, raskt og enkelt. Da jeg sjekket pris på forsikring av min båt lå frisk forsikring desidert lavest i pris, og forsikringsvilkårene var faktisk bedre enn hos mange andre. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lukas Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Jeg har en tresjark hvor skroget er bygget i 1967 og overbygget og resten av båten ble bygget tidlig på 80-tallet. Jeg kjøpte den i fjor og den var da forsikret i Gjensidige. Jeg hadde regnet med at det bare var å overføre forsikringen fra tidligere eier til meg og bruke samme selskap (tok også en ringerunde til andre selskaper og en del av de ville ikke forsikre noe slikt i det hele tatt), men før jeg fikk tegnet forsikring ville de at en av deres egne takstmenn skulle se på båten. I påvente av at han skulle få tid til å komme og se sendte jeg bilder av båten og kort tid fikk jeg et OK fra Gjensidige. Dette kan kanskje enten bety A: at alt de vil forsikre seg om er at man ikke prøver å tegne forsikring på noe som kommer til å synke hvert øyeblikk og derfor "truer" med å sende en takstmann eller B: at båten så såpass bra ut på bildene jeg sendte at de tenkte ja ja, den der ser mer enn grei ut. Uansett er det i allefall mulig å kasko-forsikre en trebåt i Gjensidige dersom den er i OK stand. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 A: at alt de vil forsikre seg om er at man ikke prøver å tegne forsikring på noe som kommer til å synke hvert øyeblikk og derfor "truer" med å sende en takstmann eller B: at båten så såpass bra ut på bildene jeg sendte at de tenkte ja ja, den der ser mer enn grei ut. Uansett er det i allefall mulig å kasko-forsikre en trebåt i Gjensidige dersom den er i OK stand. Jeg måtte sende inn bilde av vår båt også. Frisk forsikring har dette som policy på alle båter over 30 år uansett byggemateriale. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.