Jump to content

Forsikring på tresjark. Hva anbefaler dere

Bjoan

Recommended Posts

Vil anbefale deg å ta kontakt med frisk forsikring, min saksbehandler der heter Elin Beisvåg og treffes på tlf 21 02 86 50. Utrolig ryddig kundebehandling, raskt og enkelt. Da jeg sjekket pris på forsikring av min båt lå frisk forsikring desidert lavest i pris, og forsikringsvilkårene var faktisk bedre enn hos mange andre.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Jeg har en tresjark hvor skroget er bygget i 1967 og overbygget og resten av båten ble bygget tidlig på 80-tallet. Jeg kjøpte den i fjor og den var da forsikret i Gjensidige. Jeg hadde regnet med at det bare var å overføre forsikringen fra tidligere eier til meg og bruke samme selskap (tok også en ringerunde til andre selskaper og en del av de ville ikke forsikre noe slikt i det hele tatt), men før jeg fikk tegnet forsikring ville de at en av deres egne takstmenn skulle se på båten. I påvente av at han skulle få tid til å komme og se sendte jeg bilder av båten og kort tid fikk jeg et OK fra Gjensidige. Dette kan kanskje enten bety A: at alt de vil forsikre seg om er at man ikke prøver å tegne forsikring på noe som kommer til å synke hvert øyeblikk og derfor "truer" med å sende en takstmann eller B: at båten så såpass bra ut på bildene jeg sendte at de tenkte ja ja, den der ser mer enn grei ut.

Uansett er det i allefall mulig å kasko-forsikre en trebåt i Gjensidige dersom den er i OK stand.

A: at alt de vil forsikre seg om er at man ikke prøver å tegne forsikring på noe som kommer til å synke hvert øyeblikk og derfor "truer" med å sende en takstmann eller B: at båten så såpass bra ut på bildene jeg sendte at de tenkte ja ja, den der ser mer enn grei ut.

Uansett er det i allefall mulig å kasko-forsikre en trebåt i Gjensidige dersom den er i OK stand.

Jeg måtte sende inn bilde av vår båt også. Frisk forsikring har dette som policy på alle båter over 30 år uansett byggemateriale.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...