Jump to content

Mer sturom!


Hanto

Recommended Posts

Godt nytt båtår! :cheers:

Jeg har en snekke med stort akterdekk som det er mye dødplass under. Nå vil jeg bruke denne plassen til dreggen. Jeg er drit lei av å opp med folk og puter hver gang jeg skal ha dreggen opp eller ned. :headbang: For å få en grei tilgang til denne plassen, så må jeg ha ei pen luke i akterdekket og ei tett kasse under med ei drenering i som går ut gjennom skrogsiden.????? Hvor finner jeg dette? Må jeg bare krype til korset å lage selv? Tips på hva jeg kan bruke og hvor jeg får det tas imot med takk :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Godt nytt båtår! :cheers: 

Jeg har en snekke med stort akterdekk som det er mye dødplass under. Nå vil jeg bruke denne plassen til dreggen. Jeg er drit lei av å opp med folk og puter hver gang jeg skal ha dreggen opp eller ned. :headbang:  For å få en grei tilgang til denne plassen, så må jeg ha ei pen luke i akterdekket og ei tett kasse under med ei drenering i som går ut gjennom skrogsiden.????? Hvor finner jeg dette? Må jeg bare krype til korset å lage selv? Tips på hva jeg kan bruke og hvor jeg får det tas imot med takk  :yesnod:

Om jeg ikket tar helt feil er Hanto "plast" snekke. Tror jeg ville lagt meg en hjemmelaget kasse i glassfiber, som jeg monterte under dekk, kjøpt en skikkelig luke og en skikkelig dreneringsslange/skroggjennomføring. Da kan du tilpasse etter båtens fason. Kansje har du plass til to rom et for dregg og et for tauverk/garn etc. Lag en mal i papp/tape og lag det hjemme. husk at du skal kunne få dette inn under dekk og. Av med dekk? eller kan du tre det inn under?

Redigert av Sabeltann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det stemmer at det er en plastbåt. Det var kanskje en ide` å lage i glassfiber ja! Lage en form i styropor, legge på plastfolie slik at ikke polyesteren spiser styroen. Og så er det vel bare å rulle på passe lag med glassfiber og polyester.??? Når våren kommer så er det jo bare å støpe fast under dekk. (har åpning innenfra båten) For så å lage hull til luke, kanskje frese spor så luka blir flush med akterdekket.????? Eller er det bedre ideer her??? :sailing: Tror jeg har no på gang nå!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...