KongKing Startet 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2012 Ser det ligger en baltic på finn som er renovert etter sotskade. Er dette uproblematisk, eller er det noe som man bør styre unna? Det sitter en Ford-motor på 180 gamp i den. Noen som mener noe om denne motoren, bortsett fra at den kanskje er litt liten for båten? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter iallefall. Den er tross alt brukt 7-8 sesonger etter totalrestaurering. hadde det vært none "spor" igjen etter røykskade er nok dette utbedret for lenge siden. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
torbi Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Først ville eg ha tenkt slikt: sot skadet og båten er egentlig 1985, så det kan gå begge vei bra eller ikke, men hvis du kan prute litt ned og har litt penger igjen til evt reparasjon pga alder og har vært sotskader selv om de har skiftet og oppgradert men ..det er bare mitt mening. men uansett ønsker eg deg lykketil..og ta en titt og da får du bedre inntrykk enn bilde... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
tb55 Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Lurer litt på hvilken "skade" sot kan gjøre på selve båten, utenom selve utseende. Så lenge er det ikke har brendt i selve skroget. Resten av båten ser jo rimelig strøken ut på bildene ? Husker for en tid tilbake, da var det vannskade-salg på regntøy her i Bergen..... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Lurer litt på hvilken "skade" sot kan gjøre på selve båten, utenom selve utseende. Det r det jeg også lurer på. Er det noe mer enn det estetiske som kan være galt med sotskade? Det svekker vel ikke båten på noen måte vil jeg tro. Bildene ser jo fine ut og båten ser jo 20 år nyere ut. Ankepunktet er selvfølgelig motoren. Kk Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Dette ville jeg sett på som utelukkende en positiv ting! Sotskaden har ført til at båten har blitt fullstendig restaurert, og er derfor i mye bedre stand enn andre av samme alder! Sot gjør ikke annet enn å grise til og lage lukt, og alt dette er jo tatt hånd om for 12 år siden. Så jeg skjønner ikke helt hva dere bekymrer dere for? Angående motoren så er vel dette noe av det mest solide som har blitt levert til fritidsbåter i denne størrelsen, så den ville jeg overhode ikke bekymret meg for. Med mindre du e rute etter veldig høy fart da, men dette var vel noe av det større den ble levert med i 1985? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
KongKing Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 (redigert) Trenger ikke at det går alvorlig fort, men Max på 14 kunne godt vært noe høyere. Leide en baltic i sommer som hadde marsj på 18-19 knop. Kjørte veldig sjelden så fort, men greit med muligheten. Holder til i Asker og ønsker å utvide radiusen til å være Østfold/ Sverige på en helgetur. Ford-motoren er sikkert god som gull, men nyere baltic har ofte 240-290 hk, og kjøpe en motor som er 25 år gammel kan bety problemer. På den annen side er sikkert de gamle beistene driftsikre som bare det om de er tatt godt vare på og byttet slitedeler jevnlig. Balticen ser jo moderne og strøken ut selv om den er gammel :-) Kk Redigert 14.Januar.2012 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Ifølge annonsen er skroget omlakkert og dørken byttet. Så om dette er pga skaden er det nok mer enn røyk/sot som har vært på gang. Ikke at dette trenger å bety noe, men folk er generelt veldig skeptiske til sånt og du skal selge båten videre en gang. Omlakkering kan være negativt om det ikke er profesjonelt gjort. Det finnes sikkert dokumentasjon på hva som har skjedd, skademelding, bilder av skadene etc. be om å få se dette. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Da båten har gått noen sesonger etter oppussing ser man fort om jobben er bra utført eller ikke. Trenger ikke å være noe minus hvis båten er skikkelig reparert. Ellers er farten lavere enn folk flest vil ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.