Hans-Petter Startet 14.Januar.2012 Del på Facebook Startet 14.Januar.2012 jeg har fått feilkode på min wallas 30d , feilkoden er error overtemp, den starter ikke ,kommer bare feilkode, varneren var inne til full service med bytte av kretskort og div for 2,5 år siden, noen som har vert borti dette ??? tips ?? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 om vifta som blåser luften fra brenner og inn i båten ikke går blir den fort overopphetet. Slå av spenningen og risla på alle kontakter og koblinger du ser, om du har tilgang, og prøv og start opp.(mulig dårlig kontakt) Prøv å slå på kald luft og kjenn om den blåser. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 14.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 varmeren ble demontert og satt sammen igjenn, men det hjalp lite , viften går ikke , ingenting starter , feilkode i displayet overtemp, Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Kan det stå noe her som kan hjelpe deg? http://www.seatronic.no/pdf/Wallas/WAL_30D_Svensk.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Kjappfot Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 (redigert) Har du annullert feilkoden på displayet før du prøver å starte igjen? Redigert 15.Januar.2012 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Hans-Petter Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 jeg har resatt feilkodene , men den kommer bare opp igjenn. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 16.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 , Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Hvordan resetter du feilkoden?? Jeg hadde samme problem med min(den heter 3000DX)men er ganske så lik. vifte startet ikke skikkelig og blinket overoppheting. skrudde den i deler og byttet glødeplugg og veke og div pakninger. dette er egentlig en enkel pottebrenner og må bare virke om det ikke er noen elfeil. er det ingen av viftene som starter i det hele tatt?? Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 17.Januar.2012 Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 Hvis du resetter feilkoden og får overtemp alarm med en gang når du prøver å starte igjen, kan det tyde på at flammevakten ikke virker. Jeg hadde et 40D apparat før, og her besto denne av en K-type thermo couple som er montert slik at det stikker inn i brenn-kammeret. (Hvit og grønn kabel). Hvis du kan ta denne ut og få målt den noe sted kan det være en begynnelse. Alternativt kan du høre med verkstededet du brukte sist om du kan få kjøpe en slik - med opsjon på å levere den tilbake hvis det ikke var dette som var feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 17.Januar.2012 Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 send en IM til medlemmet "wallasservice" og gjør han oppmerksom på denne tråden og problemet. Han utfører, som navnet indikerer, service på wallas... Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 17.Januar.2012 Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 Har dradd fram min gamle Wallas D40 på benken. Det finnes en termosikring til i apparatet oppe ved viften. Her skal du måle ca 0 ohm med et multimeter hvis den er OK. Den har en 2-pins plugg på kretskortet med 2 sorte ledere. Hvis du måler brudd her (sikring utløst) vil Wallasen oppføre seg som du beskriver. Har nettop prøvd dette ved å dra ut denne pluggen. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 18.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2012 takk for mangen gode svar, skal prøve å måle litt imorgen . Sitér dette innlegget Link to post
pat Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Her har du en link til Wallas 30D Spareparts manual. Sjekk part nr 2) "overheat thermostat" med et multimeter. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 takker for linken . jeg fikk ikke gjort noe i båten idag , sjekker det ut i helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 da var wallasen demontert , sender den på service og videre på finn.no, kjøper meg mest sansynlig en eber d4, den varmer litt bedre vil jeg tro, Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 da var wallasen demontert , sender den på service og videre på finn.no, kjøper meg mest sansynlig en eber d4, den varmer litt bedre vil jeg tro, Jupp, bin der - dønn dat ;-) En ting er at d4 starter hver gang - en annen ting er vel at den varmer MYYYE mer... Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 12.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 ny varmer innkjøpt , det ble wabasto 3900 luftvarmer. starter sikkert monteringen til helgen , gleder meg. Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 15.Desember.2022 Del på Facebook Svart 15.Desember.2022 Hei, fant du ut hva som var galt med varmeren, har samme problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.