Jakob T Startet 14.Januar.2012 Del på Facebook Startet 14.Januar.2012 Vurder å bytte turboer på mine Volvo 41A.Er det noen her på forumet som har skiftet til den nye typen med bedre virkningsgrad.Hadde vert greit å høre andre sine erfaringer Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Båtmagasinet gjorde en gang en test , den kan du lese om HER Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Jakob T Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Har lest Båtmagasinet sin test.Båten er ein Sunseeker Jamaican,som er ein heilplanande båt,så 100 rpm,vil nok utgjere litt på toppfart,samt lavere forbruk på marsj.Hadde vert fint å høyre fra noen som har skifta turbo.Overhalte dysene i vår,hos maritim diesel,fekk litt meir toppfart,men forsatt ein del røyk Motorene er gått ca 3400t Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Jeg leste en test av turbobytte på en 31 motor. Her var det ørst og fremst økt dreimoment på lavt turtall som ble fremhevet. Det har større betydnng på en planende båt enn en knop på toppen. De fleste vil jo fort i plan Sitér dette innlegget Link to post
Nilss Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Byttet til ny type turbo på den ene av mine 41A maskiner i fjor, men merket ingen forskjeld. Samme type båt med samme type maskiner. Mine maskiner har ca 3200 timer. Har levert inn pumper og dyser nå i vinter for en gjennomgang. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Send meg ein sms så kan jeg ringe deg i morgen,om det passer .Hadde vert greit å holde kontakt.Er ikkje så mange av denne båttypen.tlf 90167715 Sitér dette innlegget Link to post
Nilss Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Hallo Jakob. Er pr tiden midt i det Indiske hav, så jeg har litt dårlig dekning. Sender deg en PM med kontakt info. Sitér dette innlegget Link to post
Princess 36 Riviera Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Jeg har bytett turbo på både 31 og 41 motorer med gode resultater. Det er mye å hente på lavt turtall når du skal ha båten ut av vannet og opp i plan, men ikke større å hente på topp. Bare til å ringe/maile hvis du ønsker info. m-opsah at online.no eller 97128787. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 17.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 Har fått mailen din.Min båt er 88 mod.Har ikkje problem med soting.Har hatt båten siden 2002.Motorene har vert nesten problemfrie,men nå ser det ut til at det er ein liten oljlekkasje på den eine turboen .Sender du ein mail til jakobtokje@hotmail.com så kan me snakkes der Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.