Sjeldenutpå Startet 15.Januar.2012 Del på Facebook Startet 15.Januar.2012 Finner ikkje igjenn mitt orginale båtførerbevis. Eg tok kurs i 1987. Eg husker ikkje kva som stod på det beviset nå. Men ein bekjent av meg kom med ein påstand nylig.... han påstår at kurs tatt på den tida gav førerett utover dagens båtførerbevis. Slik at dersom eg hadde funnet igjenn det orginale beviset, så kunne eg byttet det inn i D5L. Nokon som har eldre bevis liggjande? Eller har hørt om dette? Eg synest eg husker at det var mykje snakk om tonnasje. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 (redigert) Jeg tok mitt noen år før deg, og mitt var opp til 15 meter Redigert 15.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 Oki Da stemmer det neppe det denne bekjente sa... Han snakka om at det ikkje var lengdebegrensing men 50 bruttotonn, slik som på D5L når det kom seinere ..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bearded Beast Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 ja og 25 bt Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Januar.2012 Del på Facebook Svart 15.Januar.2012 .... han påstår at kurs tatt på den tida gav førerett utover dagens båtførerbevis. Slik at dersom eg hadde funnet igjenn det orginale beviset, så kunne eg byttet det inn i D5L. .... Beklager, men det stemmer nok ikke. Der var imidlertid en periode med noe som ble kalt "Båtførersertifikat" og det var et noe videregående opplegg, med modulbasert opplæring. Der kjenner jeg til at noen har fått byttet dette inn i D5L. Men hvis jeg forstår meldingene fra direktoratet riktig så er denne innbyttingen slutt fra sist årsskifte, ved at man da tok i bruk den nye kvalifikasjonsforskriften. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Venter bare på at det ordner seg med D5L kurs i Dåfjorden eg då :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lett match Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 ja og 25 bt Jeg lurer på om ikke dagens båtførerbevis gjelder for alle båter med maks lengde på 15 m. Finner ikke noe om Bruttotonn (volum mål) i de nye forskriftene, men jeg kan ta feil. http://www.lovdata.no/for/sf/nh/xh-20090303-0259.html Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.Januar.2012 Del på Facebook Svart 16.Januar.2012 Venter bare på at det ordner seg med D5L kurs i Dåfjorden eg då :-) Ja, jeg er klar, men det går gruuuuuusomt tregt med påmeldinger, så jeg klarer ikke å holde de aktuelle helgene reservert stort lenger . . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2012 Off då... eg trudde vi hadde "nok"... Og eg viste ikkje det var satt opp noko plan, dette har jo vert etterlyst i håp om å kunne planlegge bedre. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.