Jump to content

Vintervedlikehold på Skibsplast 675 HT "Gjertrud".


Kenneth 81

Recommended Posts

Takker og bukker boati :smiley:

Plata er et gammelt skillt jeg fikk tak i, så vet ikke hva slags kvalitet.

 

Vurdere å lakke den eller noe sånt før jeg legger på filmen for sikkerhets skyld

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Plata er et gammelt skillt jeg fikk tak i, så vet ikke hva slags kvalitet.

få se framsida =)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Da e endelig konsollen ferdig og montert! :flag_bp:

 

ferdig_grunnet.jpg

testmontering_1.jpg

tstmontering_2.jpg

tighte_taaleranser.jpg

ferdig_installert_1.jpg

ferdig_installert_2.jpg

 

Ikke helt perfekt, men bra nok for mæ :thumbsup:

 

Mangle bare all koblinga på baksia og å montere radar og ekkolodd :crazy:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Takker og bukker :flag_bp: Ble rimelig fornøyd selv. Nu mangle det bare å sette radaren fast i taket, ekkoloddet i bunnen og koble alle ledningen :crazy:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg mangler er en SeaTalk HS-kablel for å koble den ene plotteren til nettverkssvitsjen. Ellers så har jeg (forhåpentligvis) alt jeg trenger :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Er på sommerferie så har ikke vært særlig mye på nettet. :cheers_wine:

 

Kabelen som manglet samt kartbrikken vente hvist på meg hos forhadleren når jeg kommer hjem så gleder meg til å få koblet det siste og begynne å teste litt. :thumbsup:

 

Svingte en liten tur innom Biltema i dag og kjøpte 12mm tau og rykkdempere for å lage nye fortøyninger. Gelcoatsparkel og fugepistol er også kjøpt og får stjele noen tuber tec7 av faren min så nu skal det meste være klart til siste innspurten og sjøsetting! :sailing:

 

Det eneste jeg mangler (tror jeg) er en liten skvett primer og bunnstoff for å lappe litt på bunnsmørninga før båten går i vannet.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da va ferien til slutt over.

Til gjengjeld så har siste innspurten på båtmekkinga kommet godt i gang!

 

Først en liten testtur:

 

Etter mye om og men så har endelig radarfoten blitt modifisert for å få lanterna på den, blitt montert og så fått radaren på toppen!

radar_fra_siden_1.jpg

 

radar_fra_siden_2.jpg

 

radar_bakfra.jpg

 

radar_forfra.jpg

 

instrumentpanel_online.jpg

 

Litt småtteri gjenstår, men det får bli i morgen. :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Brukte ikke noe ekstra lim. Den va litt slitsom å få rundt skarpe kanter, men jeg hadde ikke varmepistol eller hårføner tilgjengelig. Regner med det ska gå lett hvis du varmer det litt opp. Det er bare å stikke innom om du skulle forville deg opp hitet. :)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...