Jump to content

Mahogny-gjengen i Fredrikstad fortsetter :-). Men vi trenger plass


Miss Amalie

Recommended Posts

hekk1.jpg

 

 

Hei alle sammen, selv om det har vært labert med båtbygging på nett fra Fredrikstad er det ikke helt dødt!

 

Hva med denne?

 

hans1.jpg

 

Vakkert?

 

hans2.jpg

 

Men vi sliter litt med å ha plass nok

 

hans3.jpg

 

Motoren til Hans, Chevy Cobra V6

hans5.jpg

 

 

 

I tillegg har vi klar maler for en Cracker Box som sønnen min har begynt med.

http://www.google.no/imgres?q=cracker+box+mahogany&hl=no&gbv=2&biw=1192&bih=543&tbm=isch&tbnid=j1ZxOg0IFDLmVM:&imgrefurl=http://www.portcarlingboats.com/WoodenBoats.htm&docid=nSuWtt65FFrAfM&imgurl=http://www.portcarlingboats.com/images/boat%252520page%252520photos/Glen-L%252520Gentleman%2527s%252520racer.jpg&w=500&h=348&ei=KY0UT5zmKOTj4QTA59zWAw&zoom=1&iact=hc&vpx=105&vpy=168&dur=1424&hovh=187&hovw=269&tx=139&ty=125&sig=105429364147570843568&page=2&tbnh=152&tbnw=203&start=9&ndsp=15&ved=1t:429,r:10,s:9[/img]"]Cracker Box

 

Det neste prosjektet for min del blir trolig Ditchburn Viking 28

 

 

Men nå hadde det vært morsomt å skape et litt større miljø i Fredrikstad/Østfold rundt dette med å bygge mahognybåter i epoxy. Kanskje noen kjenner noen som kjenner....? en eller annen som har en låve, hall, gartneri? Hva som helst som ikke tar industri-priser i utleie?

 

Selvfølgelig vil vi være interesseert i å skape et miljø, ta vare på lokaler og hjelpe hverandre hvis flere får lyst til å bygge. Det å dele kunnskaper har vi nå gjort noen erfaringer på, og det funker.

Hans er snart ferdig med sin båt, blir nydelig.

 

Dermed er vi allerede til sommeren 3 artige båter i Vesterelva i Fredrikstad, og vi skal høres :-).

 

Kanskje det er interesse for å følge et par nye prosjekter her?

 

Båthilsen

Amalie36

 

 

 

 

Neste

Link to post
Share on other sites

Hei Amalie36

Dersom dere snuser opp ett eller annet passende lokale eller drar igang ett eller annet halvorganisert, så involver gjerne meg.

En kontroversiell tanke her nede er jo om dere vurderer lokaler mot Sarpsborg og den veien. Tradisjonelt er det rimeligere å leie i Særp enn i Fredrikstad.... :wflag::lol:

 

Mitt lille evighetsprosjekt siger sakte framover, og jeg trenger ett sted å ha den etterhvert. Dessuten forsøker jeg å overtale fatter'n til å dra igang, eventuelt at vi lager noe sammen.

Han har veldig lyst til å bygge båt ala din. Han er utrolig hendig på treverk, men usikker på fremgangsmåter vedrørende epoxy osv. Så å komme med i ett byggemiljø kan kanskje være en utløsende faktor. Han holder til på "øssiæ", så vi er ikke så langt unna noen av oss.

Har tegninger på Ken Bassetts Rascal liggende, og kunne godt tenkt meg å bygge den, men i en noe utvidet versjon med plass til 5.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Honduras! :thumbsup: Nå ser det ut til å skje noe, et lokale som blir ledig om et par måneder. Stort, plass til flere, og jeg tror ikke det blir dyrt.

 

Båten ovenfor er det en kompis som har, Barrelback 19. Han ble hekta fordi han så min ble sjøsatt første gang, og nå er han nestn ferdig med skroget.

 

Denne båten begynner sønnen min på også, har tegningene og mahognyen klar.

 

Vi begynner nok på både den og en CrackerBox samtidig. Selv skal jeg nok til med den Ditchburn Vikingen.

Tenk om vi fikk til et lokale med fem seks prosjekter?

 

Jeg skal holde deg underrettet, blir ikke mange hundrelapper på hver.

Men vi er fortsatt åpne for forslag til andre lokaler.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har sendt deg IM Honduras! :flag_bp:

 

Vi har tilslag på et flott lokale, ca. 6x20 meter kanskje litt til.. Flott gulv og godt isolert. Veldig billig strøm (tidligere industri/landbruk) og fin beliggenhet. Godt lys.

 

Ingen av oss er lystne på store utgifter, nå er vi 3 stykker. To til så har vi praktlokale for ca. 500,- hver i måneden.

Hvem er interessert i noe slikt i Onsøy?

 

Gulvene er veldig rett og fine, det er plass til masse prosjekter.

Selv skal jeg lage sykrok i tillegg, har to store maskiner slik at vi kan hjelpe hverandre å sy kalesjer, reparere, puter osv..

 

Send meg IM hvis noen fler er interessert :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...