M4gnus Startet 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2012 Hey! skal ha meg en 25 hester (brukt, 05 og mindre.. blir så dyrt med nyere) Den skal på en speed båt, kortstamma motor. Hvilken motor er best tror dere? Helst 2-takt motor. Skal henge på en Winrace så om du vet noen lunde hvilke motor som kan egne seg godt så si i fra! skal også ha taki overflate propell, noen plasser enn kan kjøpe brukt. (nye koster 5000 kr ++++) Takk for att du tok deg tid til og lese, håper du svarer! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Evenb Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Hei Johnson 25hk to-takter er nok den beste motoren jeg har hatt både sprek men mest av alt miljøvennlig også utrolig fin gange med uvanlig lavt støynivå til stor forskjell fra mercury 25 to-takt. eneste minuset er at tennpluggene ligger litt på skrå så måtte bruke langpipe for å bytte dem, så langt har den vært driftsikker og. Sitér dette innlegget <p>Har hatt/har Zodiac 12, Quicksilver 8 5hk tohatsu, GH 10 9,9 Yamaha, Skibsplast 14 25hk Mercury, Vernøy 430 sl 25hk Johnson, Saga 20 Marna MB10a, Hasla 21 Yanmar 3qm30. Link to post
Princess 36 Riviera Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Tror jeg hadde satset på en 25 hk Tohatsu. Det er en av de dessidert "sprekeste" motorene og med forholsvis lav vekt. Kvaliteten er også god. Jeg har selv en 25hk Yamaha 2-takt med Autolube. Liker den veldig godt, men den er nok litt "lat" forhold til Tohatsuen. Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 yamaha 25 hk eller tohatsu 25 hk Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
enter4u Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Ja, Yamaha er late motorer. Mercury og Tohatsu er spreke i frasparket. Det samme er Evinrude E-tec Sitér dette innlegget Link to post
M4gnus Svart 17.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Hva tenker dere om Johnson da, Tohatsu fans? kan den måle seg tror dere. Merk, håper og se 50 knop på gps'en med motoren ;) Forrige eiger av båten hadde tohatsu, og fikk den i 49 / 50 knop. Håper liksom på det samme så må ha noe som virkelig tar av, driter i ossen dem er ved lav gange, blir ikke så mye av det for og si det sånn, hehe! :) Ser billige Johnson, men dyre Tohatsu.. Det vil vell komme flere utover våren! Fortsett og si hvilken motor du liker best! :) trenger masse tips ;) ! Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 17.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2012 Er en grunn til at Johnson er billige da ;-) Amerikansk kvalitet. Hehe Sitér dette innlegget Link to post
Anders_K Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 Tohatsu 25 hadde jeg valgt, raske motorer som bruker lite bensin hvilket jeg har erfart fra 3 slike motorer.. De er litt tyngre enn yamaha, men plusset er at du kan "skru den opp" til 32 hk hvis du skulle få lyst på litt mer krefter Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Kiekhaefer Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 Jeg hadde en 25 hk Suzuki DT 25 for en del år siden og det var en solid og god motor,lettstartet og sprek.Så den kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 18.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2012 Jeg hadde lett valgt en Tohatsu 25, kanskje en Evinrude E-tec 25 om jeg skulle brukt mer penger. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.