Jump to content

Tips for å reparere/ bytte Trim Panel Volvo Penta 290 drev?


shano

Recommended Posts

Diplayet for Power trim på båten min er defekt, skulle gjerne ha fått det i orden.

 

Kjøpte båten i fjor, slik det er nå, så kan jeg tilte drevet opp og ned med en vippebryter, men displayet er "svart" og jeg jeg trenger heller ikke å holde inne bryter #2.

 

Dette med defekt dispaly har jeg hørt om, noen tips til å få det i orden?

 

Siden jeg ikke trenger å holde låse knappen inne, betyr det at det er foretatt en "tjuvkobling", er det noe galt, eller skal det være slik?

 

Drevet er ett 290 Drev, båten fikke jeg i fjor sommer... og planen er å perfeksjonere i vinter :-)

 

FAnt denne tegningen på forumet:

 

290brytergif.jpg

Link to post
Share on other sites

Har de gamle firkantede instrumentene liggende, nye. Sender deg en IM

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Utdrag fra teksten på Drevdelar.

 

Ersättningsinstrumentsats passar alla som har det gamla instrumentet, det fyrkantiga.Medföljer mätare, adaptrar, kablage komplett kit för att ersätta det gamla instrumentet emot nytt.Ett helt komplett kit.

 

ref.nr 828731 gamla instrumentet, 872571 denna instrumentsats.

Pris 2 925,00 kr inkl. moms

Link to post
Share on other sites

Her det det nok brukt en tjuvkopling. Jeg hadde samme problemet med ett av mine drev for noen år siden.

Displayet gir ut ett signal til reele "22" i tegningen som gjør at du må trykke inn knappen som gjør at drevet går helt opp. Dersom du finner releet er sannsynligvis releet fjernet og det er lagt inn en lask i sokklen. Virker jo som sannsynlig at det er displayet som er defekt.

Sollux 24 AC

Scand Baltic 29

Scand 360SE

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...