Jump to content

manual til detroit 53 serie


fannefjord 2

Recommended Posts

Hei!

 

 

Hva med denne siden: http://www.4btswaps.com/forum/showthread.php?10876-Common-Detroit-53-Series-questions-answers-and-info-Check-here-first!

 

Og som det står lengre ned på siden: - Tighten the head bolts in sequence (50lb/ft at a time until they are at 170-180lb/ft)

 

Dette er riktignok for fire ventils topp...du får fin lese litt på siden...mye nyttig info!

 

 

Lykke til!

 

 

Mvh Janniz.

Link to post
Share on other sites

Da har æ funnet den her te dæ: http://www.tradebit.com/filedetail.php/2723969-detroit-53-series-diesel-engine-manual-739

 

25 dollar blir ca 150 norske kroner....Bli nå anna einn 3000.-...som forøvrig e d mest stupide prisforlangende æ ha hørt på Verkstedmanual....så klikke på linken..ha Visa kortet klart og fulladet papirmagasin på kopimaskinen så er du i mål :thumbsup:

 

Bruk Google til å finne ut ting.....tok mæ fem minutter å finne den her....

 

Lykke til!

 

Mvh janniz.

Link to post
Share on other sites

Født og oppvokst i bakkant av et GM verksted... :wink: Dette er barnelærdom (Og jeg har manualene for referanse). Jeg kan ikke si at jeg liker de motorene noe spesiellt.

 

På 2 ventils topper er .010" kald .008" varm

på 4 ventils-topper er .025" kald .023" varm

 

Rekkefølgen på toppboltene er vanlig krysstrekking, opp til 170 - 180 lb/ft i steg av en halv runde på bolten til du når momentet.

 

---------------

På 2 Sylindret

 

4 2 6

 

5 1 3

 

--------------

R4 og V8

 

8 4 2 6 10

 

9 5 1 3 7

 

--------------

R3 og V6

 

6 2 4 8

 

7 3 1 5

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...