klang Startet 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2012 Jeg skal kjøpe "ny" motor til min fjordling 18. Har tidligere hatt yamaha 115,fikk 42 knop med den. Ønsker en større motor,ser for meg 150-225hk. som skal monteres i hydr.lift og montere hydr.styring. Hvilke motor bør jeg gå for? Tenker 2-takt pga vekt. Ellers noe jeg bør tenke på? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Hvis du ser på hva som er skrevet om eTec fra Evinrude her, virker DET som et bra valg. (Har hatt den motoren (75Hk) fra 2004 på en tungdrevet båt og er kjempefornøyd. "Langturer" på 30 Nm ++ hver vei og masse timer med bare dorging!) Pass på at du kjøper fra en solid forhandler med kunnskap. Lykke til med valget! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Anders_K Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
klang Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Har løst på en e-tec,men de er noe dyre. Tenkte å bruke max 100000 på motor. Vil det komme mange brukte større motorer på finn utover våren? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Optimax må nevnes som et alternativ når det kommer til motorisering av Fjordlingen,den går som et uvær men baksiden av medaljen er at den bråker mer enn E-Tec.Dette gjelder spesielt på sakte fart. Redigert 20.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Klarer ikke helt bestemme meg for hvilken motor,blir vell å følge med på finn. Noen andre plasser det annonseres motorer? Fikk i dag kjøpt inn 10mm aluplate som skal brukes til å forsterke akterspeilet. Noen av e-tec modellene som er plaget med feil? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=32772367 Ingen over ingen ved siden.. E-tec 200 veier mindre enn 150 hk 4-taktere. Altså under 200 kg. De som får tak i denne er heldige. Redigert 20.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=32772367 Ingen over ingen ved siden.. E-tec 200 veier mindre enn 150 hk 4-taktere. Altså under 200 kg. De som får tak i denne er heldige (oi det ble dobbelposting jo) Redigert 20.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 En 200 Optimax tar rotta på den der. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) hehe.. mulig det, men E-tec ser finest ut, og er 30-35 kg lettere Klart viktig fordel på en mindre båt. Ellers har vi jo f.eks. E-tec 200 H.O. som med 10% mere kubikk enn Optimax 200 (men samme vekt) lett tar rotta på den Redigert 20.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) E-Tec har ihvertfall det feteste lydbildet,Optimaxen høres ut som en motorsag i forhold til "Ruden". Redigert 20.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 å hvorfor det , Optimax 200 er jo en 3 liter. Stor motorsag gitt Sitér dette innlegget Link to post
klang Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Fin fin motor det teerex! Men er 65000 for dyr. Satser på at det kommer en lignende for salg brukt. Har ingen kjennskap til optimax,men de jeg har hørt-har en stygg gange,bråkete. Kjører jo ikke i 50 knop hele tiden.. Yamaha sine hpdi er også en motor jeg vurderer,men den har vel ikke det beste ryktet.. Er det bare ho utgavene til e-tec som har nose-cone? Redigert 20.Januar.2012 av klang (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Jo jo,litt moro skal man jo ha,men i fra spøk til alvor så mener jeg at Optimaxen er sprekere og har et gunstigere forbruk. Det er absolutt en god motor. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Optimax 135/150/175 er straks mere passende til en båt på denne størrelsen. En 3 liters optimax er jo ikke noe man bare slenger på en gammal 18-foter Vekta på 135-175 er den samme som E-tec 150/175/200. Fordelen er at man kan kjøpe en optimax 135 rimelig og så chippe den opp til 175, også det relativt rimelig. http://www.brunswickmarine.no/optimax4 Her et par budsjett-optimaxer: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=30955750 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=32686252 Nyprisen er jo heller ikke så ille http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=29770458 Og Lundins fikser de siste hestene http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=32346101 Redigert 20.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 (redigert) Fin fin motor det teerex! Men er 65000 for dyr. Satser på at det kommer en lignende for salg brukt. 65k over 100k ja, men husk at villedende pris er over 200k. Her er forøvrig en flott motor, rimelig. E-tec 3,3 liter er ikke til å spøke med http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31977562 Redigert 20.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bearded Beast Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Angående de boksene til Lundin- er det noen som har prøvd eller kjenner noen som har ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 ja kjenner en som har på sin verado 135, en racingmodul med ca 100 hk ekstra. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 ja kjenner en som har på sin verado 135, en racingmodul med ca 100 hk ekstra. Vet du "teerex" hva han betalte hos Lundins for å tune opp veradoen.?? Jeg har hørt rykter på summer over 10-12 tusen,ganske dyrt spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Artig tråd, men det ryker blått av den. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Teerex Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Ikke så mye blårøyk av dagens moderne totaktere da Tror han betalte ca 8000 NOK fra Lundins.. men er ikke helt sikker da. For noen år siden var det 5000 til de mindre motorene iallefall, Optimax 90-115. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bella580C Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Jeg er meget fornøyd med min yamaha hpdi vmax 200. Kjøpte den i høst og fikk vel 50 timer før høsten kom. På bruktmarkedet ble den 92 tusen Super motor med god skyvekraft Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Når du likevel skal forsterke bakenden er vel kansje 244 kg overkommelig og halve prisen da. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
klang Svart 24.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Da har jeg kjøpt motor. Ble en 2009 ë-tec 150 HO Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 24.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2012 Hvor mye måtte du betale for den? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.