Fairline-38Targa Startet 20.Januar.2012 Del på Facebook Startet 20.Januar.2012 Har kjøpt meg en 1994 modell Fairline 38 Targa som ikke har septiktank installert. Er det noen som vet hvor denne normalt er plassert? Planlegger og sette in en til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Gratulerer med flott båt! Tanken er plassert under den aktre køya i gjestelugaren. Velgerkran og tømmepumpe er plassert under den fremre køya. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Har du samme båt selv? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Hadde denne (Targa 39 97)i ca 10 år, frem til for 2 år siden. Da byttet jeg til denne(Ph 50 02): Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 21.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Trodde det skulle være 3fot syken som var problemet? Eller var det 3 meter? (-: Noe jeg bør være obs på? Svakheter?(er satt inn 2x Mercruiser 320 / Bravo III 2007 mod) i den. Tåler den "mye sjø" ? Hadde du manuell toa? ( er på den jeg har) Eller bør jeg sette inn toalett m. Kvern? (noen bruker kvernet på tanken) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Trodde det skulle være 3fot syken som var problemet? Eller var det 3 meter? (-: Det som er skummelt med trefotsyken, er hvis den får utvikle seg over tid uten behandling. Den vil da få bedre tak og kraftigere skyts må til for å kurere. Jeg føler meg bra nå....... Var veldig glad i Targaen, den gikk godt i sjøen og hadde mye plass. Jeg hadde el toalett. Manuelt fungerer like bra og bråker mye mindre. I tillegg fungerer det manuelle like bra på søndag morgen om volten har sunket litt ila helgen. Hvis den manuelle pumpa begynner å gå tregt kan man bruke litt matolje innimellom. Kommer ellers ikke på noe spesielt i første omgang, annet enn at det er lurt å holde båten tørr med en luftavfukter om vinter, vår og høst. Tror kanskje ikke lakken innvendig er glad i veldig store temperaturforandringer. Den kan krakellere, men om det er fuktighet eller kulde er jeg usikker på. Jeg har ligget på sjøen året rundt siden 2000, så det blir ikke den strengeste kulden inne i båten slik som på land. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Var og sjekket i dag og fa er det bare å sette i gang med å få laget en tank som passer under køya. Vet du om septikslangen var trukket under byssa og inn til tanken? Eller var den lagt langs kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Rimelig sikker på at septikslangen låg under byssa. Sjøvannsinntak og utløp var på stb side i luka foran badedøra hvis jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.