Jump to content

Søker mannskap til langtur 2012


Ninjan

Recommended Posts

Hei.

 

Har funnet ut at det er lettere sagt enn gjort å få plass som mannskap på båt, derfor tar jeg saken nå i egene hender og har bestemt meg for å seile min egen 26ft Nord 80 på drømmereisen.

 

Kaster loss sent i Juni eller i starten på Juli mot Gran Canaria, ruten er ikke helt bestemt ennå så innspill taes imot med takk. Regner med å bli noen uker på Gran Canaria før kursen settes SØ over Atlantern når været blir mere stabilt.

 

Så har det seg slik, at jeg gjerne kunne tenkt meg å hatt med en drømmende sjel til på denne reisen.

 

Det som hovedsaklig er viktig for meg, er at du kjenner deg selv og klarer å holde hodet kaldt i pressede og stressende situasjoner, du bør ha litt seileerfaring fra før og du må ha skikkelig stå på vilje når ting starter å røyne på!:)

 

Håper på svar fra en som er like eventyrlysten som meg!:)

 

Du kan kontakte meg på: bergsmyr@hotmail.com

www.vikingsonadventure.blogspot.com

Link to post
Share on other sites

Høres spennende ut!

Hvor lenge har du tenkt turen skal vare? Og har du tidligere erfaring med langtur?

Er selv uten seilererfaring, men veldig eventyrlysten og lenge ønsket å gjøre lignende selv:)

Arbeider under utfordrende situasjoner med boring i nordsjøen:) er 25år..

Link to post
Share on other sites

Taren vil vare ca et år, jeg har lite med erfaring i det kalibere, men en del erfaring med seiling.

Eventuelt mannskap vil få seile opplæring i vår hvor vi prøver å få til noen prøve seilas til f.eks. Skagen, for å teste båt og mannskap.

 

Høres bra ut! Er selv 25 og har offshore utdanning:)

www.vikingsonadventure.blogspot.com

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hjemme igjen etter en suksessfull seilas! Seilte rundt scottland,ned hebridene, på vestsiden av irland over bicaya til spania videre ned til portugal og over til porto santo (6,5 døyn single handed) fuertuventura - gran canaria nedover til Kapp verde og derfra over atlanterhavet til barbados. derfra seilte jeg ned til trinidad og tobago og videre oppover derfra innom alle øyene opp til st.martin hvor båten ligger til opplag nå.

 

Forøvrig ikke noe problem å seile over atlanteren med en 26 ft seilbåt og heller ikke noe problem uten vindror. Jeg brukte kun en raymarine st 2000+, eneste problemet med det er strømforbruket.

 

til alle tvilere og alle dere som mente dette var et umulig prosjekt med en så liten båt og med så lavt budgett....: I FU**ING DID IT!!!!! :yesnod:

www.vikingsonadventure.blogspot.com

Link to post
Share on other sites

På facebook har jeg en side jeg har lagt ut noen bilder og historier på : https://www.facebook.com/VikingsOnAdventure
Her er en liten filmsnutt:

 

Jeg skal gå igjennom alt av bilder og filmer nå etter hvert og lage noen flere videosnutter, men foreløbig så nyter jeg bare livet her hjemme;)

Jo, jeg har fått en god del erfaring når det gjelder langturseiling i liten båt og gir gjerne tips og råd til folk som tenker å gjøre noe lignende, men da anbefaler jeg å kontakte meg på: https://www.facebook.com/VikingsOnAdventure

Ellers kan det hende jeg starter en tråd om det her etter hvert, hvis etterspørselen er der.

www.vikingsonadventure.blogspot.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...