kaptein stut Startet 21.Januar.2012 Del på Facebook Startet 21.Januar.2012 fant mæ ein båt i gras kantn rætt ut på ny åre hen, å rækne me at de e nå som vart kasta i land uner storman som herja i sluttn tå førie åre. men båtn e i bra stann sjer de ut te, å da lure æ på om kolles æ finn fram te eiarn te båtn? eller e de lit sån finders-keeper. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Sett en annonse i lokalavisa Velkommen til Baatplassen.no Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Hei Har du mulighet til å legge ut et bilde av båten? Kanskje noen kjenner den igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Mistet en rød pramme under den stormen men det var på helgelandskysten sp det er neppe den som har tatt turen til trøndelag Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
larsstraalheim Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 Om du kontakter politiet så havner båten på hittegodsauksjon og blir penger i velferdskassa til politiet, som sikkert er vel fortjent men... Annonse i lokalavisa så ville jeg beholdt den om jeg ikke hørte noe. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.Januar.2012 Del på Facebook Svart 21.Januar.2012 så havner båten på hittegodsauksjon og blir penger i velferdskassa til politiet, Velferdskassa ? Hittegodsauksjon er styrt av namsmannen og går rett inn i statskassa, og ikke noens velferdskasse. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 jupp, det går rett til sykehjemsplasser...nei forresten det er kommunalt...det går til sykehusplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 jupp, det går rett til sykehjemsplasser...nei forresten det er kommunalt...det går til sykehusplasser. Yeahh right! Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Velferdskassa ? Hittegodsauksjon er styrt av namsmannen og går rett inn i statskassa, og ikke noens velferdskasse. Åh. Fant en båt selv nedi Vestfold. Politiet kom og henta den og opplyste meg om at pengene fra hittegodsen gikk til velferdskassa. Men dette var en lokal liten stasjon for over 20 år siden så ting har da tydeligvis endra seg. Sitér dette innlegget Link to post
kaptein stut Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 takk fer jølpa, ska prøv å lægg inn et bilde på forumet å anonse i lokal avisa. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Et bilde eller iallefall en beskrivelse hadde nok hjulpet. Hvor mange fot, farge, innen eller utenbordsmotor etc. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
kaptein stut Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 de ska bli lit info ætter kvart når æ har fjærna tang å snø frå båtn. de æ fåreløbig kanj sei e at den e kvit me vinn skjærm å ca 15 fot. men æ lure på e de itj nå reg nr på båtan, fer så læng den e rega e de vell lett å finn eiarn? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Følger det med ordbok til innlegga dine? Ikke alle som er like begeistret for dialektbruk her inne.... Sitér dette innlegget Link to post
kaptein stut Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 hmmm, skal prøve å skrive bok mål her etter Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 (redigert) Hvems kasse pengene havner i er nå ikkje så farlig men ser det skal gå 1/3 av salgssummen på hittegodsauksjon til finneren. Noen som har vært borti det ? Redigert 22.Januar.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Så østlendinger, bergensere og finnmarkinger (de er vel "bokmålinger") skal få skrive dialekt? Men ingen andre? Diskriminering! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Så østlendinger, bergensere og finnmarkinger (de er vel "bokmålinger") skal få skrive dialekt? Men ingen andre? Diskriminering! Skriv gjerne på urdu eller baklengs om du vil for meg, men et poeng med å skrive et innlegg er vel at flest mulig skal forstå hva som står der. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Honduras Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 (redigert) Så østlendinger, bergensere og finnmarkinger (de er vel "bokmålinger") skal få skrive dialekt? Nå er vel ikke bokmål en dialekt, men en av to godkjente målformer. Få som har påstått at min Fredrikstad-dialekt høres akkurat ut som bergensk. Og jeg snakker ihvertfall ikke "bokmålsk"... Det er flere her inne som bruker nynorsk i sine innlegg, og det er det ingen som protesterer på. Nynorsk er fint det, så lenge jeg slipper å skrive det. Dialekt-skriving derimot er en uting, fordi det er relativt tungt å lese. De fleste som forsøker seg skriver gjerne også ekstra "breit" for å understreke. Da blir det mye underlige ord og bokstaver. Jeg må innrømme at dialekt-innlegg blir skumlest hvis de ikke er så lange at de bare hoppes over. Prekæs... Redigert 23.Januar.2012 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ingar Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 hmmm, skal prøve å skrive bok mål her etter Flott. For at alle skal kunne forstå det som postes er kun bokmål og nynorsk tillatt, dette er vanlig regel på internettforum. Omtalt i Etikette. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Plutonium, vi fant en uregistrert båt som var verd litt. Fikk beskjed i fra Onkel P. om å levere den på en angitt plass så ville vi få finnerlønn av eier, evt kompensasjon i fra hittegods/aukson. Mye arbeide i å redde og levere båt, men ingen penger har noensinne dukket opp. Neste gang vi fant en båt nektet hittegodsen å hente denne da verdien antakelig var for lav. Da ble vraket vårt problem. Melder selvfølgelig i fra om jeg skulle finne flere båter, men da vil alltid "verdien" være minst 5000,- og båten må hentes der det passer meg. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Jeg syns den som eier båten har et ansvar for å etterlyse den. Er det sørvestlig vind så havner det som slites løs i Trondheimsfjorden ofte inn til Verdal og Inderøy. Bør ikke han etterlyse båten i avisene, eventuelt til poliiet? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
kaptein stut Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 har snakket med en kar som er aktiv i båt miljøe i verdal, å han har ikke hørt at noen savnet noen båt etter stormen i jula. så de er stor sansynelighet at båten kommer fra trondheim og omeng. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.