Jump to content

båt funnet, hvordan finne eier?

kaptein stut

Recommended Posts

Mistet en rød pramme under den stormen men det var på helgelandskysten sp det er neppe den som har tatt turen til trøndelag

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Velferdskassa ?

Hittegodsauksjon er styrt av namsmannen og går rett inn i statskassa, og ikke noens velferdskasse.

Åh. Fant en båt selv nedi Vestfold. Politiet kom og henta den og opplyste meg om at pengene fra hittegodsen gikk til velferdskassa. Men dette var en lokal liten stasjon for over 20 år siden så ting har da tydeligvis endra seg.

Et bilde eller iallefall en beskrivelse hadde nok hjulpet. Hvor mange fot, farge, innen eller utenbordsmotor etc.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Så østlendinger, bergensere og finnmarkinger (de er vel "bokmålinger") skal få skrive dialekt? Men ingen andre?

Diskriminering! :tongue:

Skriv gjerne på urdu eller baklengs om du vil for meg, men et poeng med å skrive et innlegg er vel at flest mulig skal forstå hva som står der.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Så østlendinger, bergensere og finnmarkinger (de er vel "bokmålinger") skal få skrive dialekt?

Nå er vel ikke bokmål en dialekt, men en av to godkjente målformer. Få som har påstått at min Fredrikstad-dialekt høres akkurat ut som bergensk. Og jeg snakker ihvertfall ikke "bokmålsk"...

Det er flere her inne som bruker nynorsk i sine innlegg, og det er det ingen som protesterer på. Nynorsk er fint det, så lenge jeg slipper å skrive det.

Dialekt-skriving derimot er en uting, fordi det er relativt tungt å lese. De fleste som forsøker seg skriver gjerne også ekstra "breit" for å understreke. Da blir det mye underlige ord og bokstaver.

Jeg må innrømme at dialekt-innlegg blir skumlest hvis de ikke er så lange at de bare hoppes over.

Prekæs... :wink:

Redigert av Honduras (see edit history)

Plutonium, vi fant en uregistrert båt som var verd litt. Fikk beskjed i fra Onkel P. om å levere den på en angitt plass så ville vi få finnerlønn av eier, evt kompensasjon i fra hittegods/aukson.

Mye arbeide i å redde og levere båt, men ingen penger har noensinne dukket opp.

Neste gang vi fant en båt nektet hittegodsen å hente denne da verdien antakelig var for lav. Da ble vraket vårt problem.

Melder selvfølgelig i fra om jeg skulle finne flere båter, men da vil alltid "verdien" være minst 5000,- og båten må hentes der det passer meg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...