Average Joe Startet 22.Januar.2012 Del på Facebook Startet 22.Januar.2012 Kjøpte meg en skadet Albin Nova for 2 år siden, og siden da har den stått på tørk... Har endelig startet arbeidet, med håp om at den skal på sjøen til sommeren! Båten slik jeg kjøpte den: Båten ankommer ny hjemmehavn: Sandblåst alt under vannlinje og sprøytet med epoxy: Puter har fått en omgang med avfetting og høytrykkspyler: Bilder i fra dagens økt med vinkelsliper, polyester og duk kommer senere! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 22.Januar.2012 Del på Facebook Svart 22.Januar.2012 Ny prosjekttråd! Moro! Skikkelig skade på skrogsiden der, vet du hvordan det skjedde? Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
edo Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Spennende, kjør på med mye bilder Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
kristian12 Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 og jeg som trodde jeg måtte ut med mye glassfiber Satser på at du får deg en fin båt til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Spennende! Bilder,bilder,bilder Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 og jeg som trodde jeg måtte ut med mye glassfiber Satser på at du får deg en fin båt til sommeren Vælkømmin til BP Sitér dette innlegget Link to post
kristian12 Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 takk, men er nok ikke helt ny her hadde glemt passordet den andre finner det nok ikveld Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Ja ja! Velkommen tilbake med nytt passord da Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Yay..! Eit skikkeleg prosjekt du har tatt på deg der ja. Har båten hamra mot ein molo eller noko? Korleis ser han ut inni? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Average Joe Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Tom Rør: Takk for det! Steinsvik: Båten sleit seg fra fortøyningen under en storm, og ble liggende å rulle mot en stein i stranda. Båten er faktisk helt ok innvending, utenom skade på innerliner der hullet er. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 (redigert) Spennende tråd, hvis jeg ikke husker helt feil lå den på finn for en god stund siden ? Så plutselig at du kjøpte den for 2 år siden så det stemmer med det jeg erindret... fikk en grei pris på den mener jeg å minnes. Pene båter Redigert 23.Januar.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 kan du legge ut noen bilder av båten innvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Average Joe Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Her er innredning fjernet og hullet renskjært og slipt ned innvendig: Så kappet jeg en 1mm aluplate opp i ca 10cm remser, og skrudde disse på diagonalt over hullet. Pakketape i skjøyter, og så er det klart for polyester og duk: Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Spennende ny prosjekt-tråd å kose seg med a gitt! Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
bukt Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Jeg fant jeg fant http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=18544515 Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 lov å spørre hvor mye prisen var på? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 lov å spørre hvor mye prisen var på? da jeg var i kontakt med eier var budet på 70 lapper som jeg og tror den gikk for... Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 da jeg var i kontakt med eier var budet på 70 lapper som jeg og tror den gikk for... syntes dette var ganske dyrt, en lik båt ble solgt på finn for 150-200 lapper forrige uke.. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 (redigert) syntes dette var ganske dyrt, lik båt ble solgt på finn for 150-200 forrige uke.. Så den jeg og men de lå til over 300 for 2 år siden da han kjøpte den noe man må ta i betraktning... Redigert 23.Januar.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 ja, tenkte på det jeg også. En venn kjøpte seg en bavaria 38 match av forsikringselskap for 250 lapper for 2 år siden, ferdig på vannet for 400. sammenlignet bare med den Sitér dette innlegget Link to post
Average Joe Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Den gikk billigere enn 70 lapper, men i dagens marked så hadde det ikke vert et kupp. Uansett er båten kjøpt og betalt, og skal på vannet igjen til en lavere pris enn hva de blir solgt for i dag. Heldigvis så koster ikke polyester, glassfiber og sandpapir så mye, så utgiftene til reperasjonen er relativt lave. Ligger ann til å komme på ca 30000,- for å få båten ferdig utvendig og seilklar. Pris på ferdig båt spørs litt på hvor mye elektriske duppedingser en måtte ønske å putte inn i båten. Resultat av tetting av det største hullet: Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Hvis du kan holde det så billig går det jo bra uansett Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Uansett er båten kjøpt og betalt, og skal på vannet igjen til en lavere pris enn hva de blir solgt for i dag. Heldigvis så koster ikke polyester, glassfiber og sandpapir så mye, så utgiftene til reperasjonen er relativt lave. Ligger ann til å komme på ca 30000,- for å få båten ferdig utvendig og seilklar. Pris på ferdig båt spørs litt på hvor mye elektriske duppedingser en måtte ønske å putte inn i Slik jeg tenker og, mitt prosjekt havner vel der de billigste av sanne båt selges på markedet... Forskjellen er at min da er totalrenovert med større motor , har alt nytt elektriskt utstyr ifra plottere,vindutstyr, belysning og annet utstyr som er kjet å ha . båt er jo hobby så timespris er ikkemedregnet her da dette er rekreasjon... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Stor prosjekt, uten tvil! Hvordan var det med seilgarderoben, mye spennende? Vi får håpe du stiller med denne nå fremover og ikke den irriterende jollen, hehe...:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
bukt Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Stor prosjekt, uten tvil! Hvordan var det med seilgarderoben, litt ifra annonsen fra 2009 " Alt av exteriør og interiør er komplett. Rigg og seil er nytt i 2003 og er like helt som før skade. Motor er helt ny i 2007. Ny foldepropell i 2007 + masse mer. Det følger med en del tauverk og fendere + mere. Motor er startet og kjørt lenge på land rett etter skade og tatt hånd om av faglig personell(står fotsatt i båten og kan prøvestartes" 6 år gammel rigg og seil pluss 2 år gammel motor og propell ved kjøp i 2009 alene er verdt litt.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.