Jump to content

Prosjekt: Albin Nova

Average Joe

Recommended Posts

Kjøpte meg en skadet Albin Nova for 2 år siden, og siden da har den stått på tørk... Har endelig startet arbeidet, med håp om at den skal på sjøen til sommeren!

Båten slik jeg kjøpte den:

15_1121116259.jpg

Båten ankommer ny hjemmehavn:

pic_00011.jpg

Sandblåst alt under vannlinje og sprøytet med epoxy:

pic00014.jpg

Puter har fått en omgang med avfetting og høytrykkspyler:

pic00017.jpg

Bilder i fra dagens økt med vinkelsliper, polyester og duk kommer senere!

Den gikk billigere enn 70 lapper, men i dagens marked så hadde det ikke vert et kupp. Uansett er båten kjøpt og betalt, og skal på vannet igjen til en lavere pris enn hva de blir solgt for i dag. Heldigvis så koster ikke polyester, glassfiber og sandpapir så mye, så utgiftene til reperasjonen er relativt lave. Ligger ann til å komme på ca 30000,- for å få båten ferdig utvendig og seilklar. Pris på ferdig båt spørs litt på hvor mye elektriske duppedingser en måtte ønske å putte inn i båten.

Resultat av tetting av det største hullet:

20120122_180553_129.jpg

20120122_180617_671.jpg

Uansett er båten kjøpt og betalt, og skal på vannet igjen til en lavere pris enn hva de blir solgt for i dag. Heldigvis så koster ikke polyester, glassfiber og sandpapir så mye, så utgiftene til reperasjonen er relativt lave. Ligger ann til å komme på ca 30000,- for å få båten ferdig utvendig og seilklar. Pris på ferdig båt spørs litt på hvor mye elektriske duppedingser en måtte ønske å putte inn i

Slik jeg tenker og, mitt prosjekt havner vel der de billigste av sanne båt selges på markedet... Forskjellen er at min da er totalrenovert med større motor , har alt nytt elektriskt utstyr ifra plottere,vindutstyr, belysning og annet utstyr som er kjet å ha . båt er jo hobby så timespris er ikkemedregnet her da dette er rekreasjon... :yesnod:

Stor prosjekt, uten tvil! Hvordan var det med seilgarderoben,

litt ifra annonsen fra 2009 " Alt av exteriør og interiør er komplett. Rigg og seil er nytt i 2003 og er like helt som før skade. Motor er helt ny i 2007. Ny foldepropell i 2007 + masse mer. Det følger med en del tauverk og fendere + mere. Motor er startet og kjørt lenge på land rett etter skade og tatt hånd om av faglig personell(står fotsatt i båten og kan prøvestartes"

6 år gammel rigg og seil pluss 2 år gammel motor og propell ved kjøp i 2009 alene er verdt litt....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...