mhemil Startet 25.Januar.2012 Del på Facebook Startet 25.Januar.2012 Bilder og video av Bavarias Zircon 42 ligger her. Hva sier "BP jurien" ? Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Endelig en Bavaria med skyvedør... Kommer den også med faste aksler, så kan dette bli bra. Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Bitteliten Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 ut i fra hvor mye merarbeid i produksjonen en aksel installasjon krever blir jeg overrasket Denne båten kommer helt klart til å ta markedsandeler blant flybridgde båtene i massemarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Den kommer sikkert med ips:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Marida Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Fikk du løst tel å fløtta innunder tak Ella? Denne likte jeg. Tre hele cabiner jo. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Flott båt, men likte ikke at de har stjålet navnet Zircon fra Draco 34 Zircon / Opal. Hvor forøvrig skroget ble til Ardea 38 Fly. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Jeg kunne utmerket godt levd med den Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Denne likte jeg. Tre hele cabiner jo. Jo, sikkert kjekt for småbarnsfamilier, men hvilke småbarnsforeldre kan bla opp 5 mill + for en båt? Skjønner ikke helt tenkinga her. De som er betalingsdyktige her ( godt voksne med utflytta barn og nedbetalte hus) trenger ikke tre sovekabiner. De er på sjøen alene eller sammen med ett vennepar i ny og ne, og for disse vil tre kabiner være mer en ulempe da det går utover plass og komfort forøvrig. Med to kabiner kunne en flytte kjøkkenet ned og fått en mye mer funksjonell hovedkabin med bedre plass enn hva en her ser med kun tre til fire sitteplasser rundt salongbordet. Hvor skal de andre gjøre av seg en sur og regnfull oktoberdag? Forøvrig likte jeg * den store badeplattformen som kunne heve/senkes (men ikke heves helt opp til dørknivå?) * Relativt romslig uteplass, men alikevel ikke som på NW42 * Rotering av møblene bak så jo artig ut, men var vel mest en gimmick? Ser ikke helt poenget hvis ikke badeplattingen kan heves til samme nivå? * Konvertering av sofa oppe til solseng * Dedikert do/dusj for rederkabin * Wetbar på fly (er vel blitt en selvfølge kanskje i denne klassen?) Likte ikke: * Billig Campingvogninteriør (respatex) * Trang salong med sitteplass til max 4 rundt salongbord * To-seter som førersete er ubrukelig i ruskevær * Kun sitteplass til 4 rundt bord på fly * Eksteriørmessig ikke særlig sexy og linjelekker. Maskulin? (ruggediced kalte vi denne stilen da jeg jobbet med industridesign) * Tynn padding i sitteputer, spesiellt i ryggputene i salong. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mouche Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 De som er betalingsdyktige her ( godt voksne med utflytta barn og nedbetalte hus) trenger ikke tre sovekabiner. Nja, det som har slått meg de siste årene når jeg tusler langs bryggene i en liten sørlandsby er hvor mange av de aller største båtene (40 til 65 fot) som har barnefamilier ombord, ofte små barn og en puddel, eller to. Dette er båter registrert på Sør-Vest/Vestlandet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Fikk du løst tel å fløtta innunder tak Ella? Ja vist har jeg det, men jeg skulle likt og se den søknaden som fikk igjenom en slikt kjøp:)))) Men det kan jo være et ønske om 5 år:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
baatsman Svart 25.Januar.2012 Del på Facebook Svart 25.Januar.2012 Liker Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 (redigert) Jo, sikkert kjekt for småbarnsfamilier, men hvilke småbarnsforeldre kan bla opp 5 mill + for en båt? Om bavaria legger denne i det prisleiet får de et alvorlig problem. Jeg tenker at en slik båt bør koste godt under det en tilsvarende Princess koster - og da snakker vi kanskje om 3-3,5 millioner kroner. 3 kabins løsning har vært stor suksess for NordWest. 390 og 420 er det vel lagd ca 300 av på ca 10 år. Redigert 26.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Vil tro at 3 kabiner blir en suksess, de fleste ser jo fordelen med dette... Selv om de har utflyttede unger, nedbetalt hus osv.... Svært mange har jo ordnet seg slik i livet at de har både venner og barnebarn, noe som gjør at tre lugarer kan være kjekt... men klart har en ikke hverken venner eller barnebarn, så er jeg enig i at 3 kabiner er overkill Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
MajorAndy Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 Design: Designet er moderne og praktisk/rent/åbent. Om man kan lide de moderne firkantede former og de lyse farver eller foretrækker de mere tradionelle mørke og marineblå farver er jo smag og behag. Jeg tror, at der er et stot publikum til de moderne "designløsninger" som mange producenter lancerer i disse år. Planløsning: Umiddelbart er jeg ikke imponeret over innovationen i planløsningen. Det hele er set før i både de nordisk og engelske flybridgebåde. Det er pænt og godt løst, ja, men hele grundtanken og opbygningen er meget traditionel. Sammenligner man med Beneteaus evne til at udtænke nye løsninger så virker dette gammeldags. Men måske er der ikke andre måder at gøre det på? Afgørende bliver jo prisen: Bliver dette en bombe i segmentet hvor man kan få en moderne flybridgebåd for omkring eller under 4 mio kroner, så tror jeg på det. Men koster det meget mere, så tror jeg ikke at det bliver en succes. Sitér dette innlegget Link to post
twisterx Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 Plukker frem igjen denne tråden, da Bavaria nylig har sluppet både video og prisinformasjon på deres første flybridgebåt. Afgørende bliver jo prisen: Bliver dette en bombe i segmentet hvor man kan få en moderne flybridgebåd for omkring eller under 4 mio kroner, så tror jeg på det. Men koster det meget mere, så tror jeg ikke at det bliver en succes. Vel, prisen skal etter sigende havne på UNDER 3 mill inkl 2xVP D6-370. I denne prisen mangler det sikkert endel nødvendig utstyr, men med et startpunkt såpass lavt så er det mye som tyder på at dette kan bli en ekstremt interessant båt! Nesten uansett hvor mye utstyr man slenger på så havner man vel røffly 1 mill under diverse logiske konkurrenter? Link til videopresentasjon dersom du ikke har sett den allerede: Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 (redigert) Skulle gjerne hatt den på båtplassen min. Ser at også navnet "Zircon" er endret til "Virtess" ? Var vel "Jorg-1" som protesterte ? Redigert 17.April.2012 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 Synes de både hadde fått til en god planløsning og et flott utseende. Denne var mye mer elegant enn Sportsversjonene til Bavaria. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Los Endos Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 (redigert) Jeg er ikke spesielt glade i Flybridge båter, men denne så ikke så verst ut. Jeg synes Bavaria sin nye linje ser bedre ut enn de gamle, hvor de nærmest hadde plassert vindskjermen og cockpiten helt bakerst i båten. Proporsjonene på denne nye båten så bra ut. Den blir sikkert en suksess, avhengig av pris selvsagt. Redigert 17.April.2012 av Los Endos (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 Ville heller valgt denne : Norske Adriatic 40, synes denne er genial... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 18.April.2012 Del på Facebook Svart 18.April.2012 Romlsig båt med mange smarte løsninger. Prisen vil avgjøre om den blir en suksess. Tipper den blir prisgunstig å vil selge mye hvis markedet ikke stopper enda mer opp .... . Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Ribbet utgave med drev vil vist koste rett under 3 mill. Fult utstyrt med IPS ca 4 mill. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Zandra Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 Bavaria har nå fastsatt dato for lansering i Norge til 27. oktober i Leangbukta. Båten er nå omdøpt til Virtess 420. Du finner info her: http://www.motorboat.no/modeller?bavaria_model=KPPPQ Jeg tror du skal være god hvis du klarer å komme under 3,5 mill, men under 4 mill går vel selv om det er mye utstyr som det skal krysses av for..... Prislisten finner dere her (den er lang....): http://www.motorboat.no/global/upload/WqPPQ/files/Prisliste%20BAVARIA%20VIRTESS%20420%20COUPE%20%26%20FLYBRIDGE.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.September.2012 Del på Facebook Svart 16.September.2012 4,5 tenker jeg man ender opp på om man vil ha IPS. Er nok en del konkurrenter som bør svette litt nå. Interessant at en del av utstyret prises høyere enn det NordWest tar Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 17.September.2012 Del på Facebook Svart 17.September.2012 Det betyr at en ny Virtess 420 med mange kryss på utstyrslisten koster det samme som en 2007-mod Nord West 420.... Da får du Nord West 420 med de minste motorene, uten IPS, og veldig liten generator..... Bitteliten: Dette må du gi en kvalifisert vurdering av! Hva er likhetene og hva er forsjellene? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.September.2012 Del på Facebook Svart 17.September.2012 (redigert) Bitteliten: Dette må du gi en kvalifisert vurdering av! Hva er likhetene og hva er forsjellene? ja den var god! Kvalifiser vurdering fra meg som er dette forumets største r...høl? Cluet her er tre kabiner tenker jeg. Det skiller begge båtene fra mange konkurrenter. På teknisk kvalitet og sjøegenskaper må man teste/se selv. Jeg registrerer at Bavariaen er 30cm bredere enn vår båt. Man bør nok også se på utstyrslistene. Det står ingenting om kvalitet/utførelse av el system, tanker, etc. På NordWest er mye av det som er ekstrautstyr på Bavariaen standard. Feks ankervinsj foran, trimplan, fortøyningspakke, skilletrafo, varmer, varmtvannsbereder, inverter, lyskaster, fullt kallesjesett, stereo med høytalere inne/ute, tvantenne, Defroster, fryseboks, nok batterier, led lys på akterdekk og trapp til fly, overspennngsvern på landstrøm, fire lensepumper med alarm på to store, intervallviskere, og en detalj man ikke tenker på på messer: hvordan vaske grillen på fly? På vår grill er det to avløp som går ut av båten over dekk der vann fra vask av grillen ledes bort. Gjør det enkelt å vaske grillen etter bruk Stor solseng på fly er mer Middelhav enn Norge. Hvordan trekk til sidevinduer kan koste 23000 er uforståelig. 4500 betalte vi da vi byttet sist vinter? Bimini til 33000, vår koster rundt 20. 000 5 mill ble listepris når jeg spekket så nære vår båts spekk som mulig. Da vet jeg ikke om el systemet er tilsvarende, dvs skilletrafo, lader og inverter. Billig båt, dyrt utstyr ser det ut som.. Men jeg er imponert over det jeg ser. Tror vel at de blir en større utfordrer or Fairline/Princess, og for ferdig båt er jeg usikker på om prisdifferansen blir så stor. Redigert 17.September.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.