Jump to content

hvordan er markedet for gamle båter i vinter?

Bjoan

Recommended Posts

Hvordan er markedet for gamle trebåter ? Vurderer å selge en gammel sjark jeg kjøpte for en tid tilbake..

Båten er 24 fot. Bygd på møre i 1965. Sabb 2G. Lett starta å grei motor. går fint. må opp på slipp å skrapes å oljes etterhvert. stått på sjøen i 2-3 år. dynamo lader dålig etter en lang periode uten bruk. Båten står på sjøen i Børsa (skaun). står mesanseil på den. ekolodd følger med.

Å hva kan jeg forvente meg å få igjen for noe slikt?

sjark1.jpg

sjark4.jpg

sjark2.jpg

sjark10.jpg

Redigert av Bjoan (see edit history)

båten er ikke noe glansbildet. men med tanke på at motor er tipp topp. bortsett fra dynamon, Som vil bli fikset etterhvert. har ikke funnet noe råte i skroget. Så det er jo ikke ett umulig prosjekt i mine øyne. :giggle: er det sånn att jeg ikke får mere enn 5-6 lapper. så får den nesten bare stå. Så får jeg heller ta ut motor, å kappe restene som ved. :thumbsup:

Alt,nesten alt kan selges dersom prisen er riktig.Spørmålet her blir:Tilstand på Båt?Har du sjekket skrog skikkeleg?Er det råte i scandekk rundt om,råte i overgang dekk-hus?Lekkasjer i overbygg?

Dersom skrog og hus er noenlunde,med det mener eg at det kan fikses, uten å rive ned,bygge opp igjen...hadde et likn. prosjekt for en 15 år sia. Tok båt på land,bra skrog,26 ekert stenødegård,tverrhekk, men dårlig stall.begynte å rive stallen,kom ned på scandekk,rev det(plan var å bygge opp igjen med aluminium)dess mer eg rev,dess verre vart det..øverste bord var så dårlig og full av blågeit at det var ikkje botevon i skroget.

Tok ut motor, og prop.anlegg,(30 hk sabb)solgte det for nesten 20 lapper, og kondemnerte hele skroget...men fint skrog ja,før eg tok fram brekkjernet!!

:rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...