Bjoan Startet 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2012 (redigert) Hvordan er markedet for gamle trebåter ? Vurderer å selge en gammel sjark jeg kjøpte for en tid tilbake.. Båten er 24 fot. Bygd på møre i 1965. Sabb 2G. Lett starta å grei motor. går fint. må opp på slipp å skrapes å oljes etterhvert. stått på sjøen i 2-3 år. dynamo lader dålig etter en lang periode uten bruk. Båten står på sjøen i Børsa (skaun). står mesanseil på den. ekolodd følger med. Å hva kan jeg forvente meg å få igjen for noe slikt? Redigert 25.Januar.2012 av Bjoan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Ikke mye over 10 000 tror jeg. Kommer selvfølgelig litt an på båtens stand, og om du treffer en entusiast som er ute etter akkurat noe slikt. Men med respekt å melde så fremstår den ikke som noe glansbilde, og når det er feil på dynamoen i tillegg så befinner den seg nok i det nedre prisleie. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 (redigert) 5-6 tusen når en skikkelig vårpuss er tatt. I tilstand som vist på bilde uselgelig Redigert 25.Januar.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Er redd du ikke sitter på en gullgruve her. I dag er det kjøpers marked så det holder. Pris vil jeg ikke anslå, men ser registrerer hva finn.no har å tilby til ganske lave... summer Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lars Hansen Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Du skal være glad om noen vil ta seg av den, men som de sier, siste idiot er ikke født enda... Mulig du kan få noen lapper for den:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Kanskje en tenåring er ferdig med sin 10 fots med 9,9, og vil opp i størrelse. Så en byttehandel for videresalg kan kanskje være lettere å gjøre penger ved. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjoan Svart 25.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 båten er ikke noe glansbildet. men med tanke på at motor er tipp topp. bortsett fra dynamon, Som vil bli fikset etterhvert. har ikke funnet noe råte i skroget. Så det er jo ikke ett umulig prosjekt i mine øyne. er det sånn att jeg ikke får mere enn 5-6 lapper. så får den nesten bare stå. Så får jeg heller ta ut motor, å kappe restene som ved. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Ta ut motor,gir,propell og aksling,så bruker du resten til sanktansbål.Det tjener du nok mest på.Gammle klinkbygde sjarker springer vel ingen etter lenger,da må den isåfall være strøken.. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Sikreste måten å teste ut dette på er å annonsere den på Finn.no. Det koster ikke mange hundrelappene. Sett høystbydende over den minstepris du forestiller deg så finner du fort ut om du får napp. Kanskje er det en kompisjeng som leter etter en felles båt til fisketurer på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 26.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2012 Alt,nesten alt kan selges dersom prisen er riktig.Spørmålet her blir:Tilstand på Båt?Har du sjekket skrog skikkeleg?Er det råte i scandekk rundt om,råte i overgang dekk-hus?Lekkasjer i overbygg? Dersom skrog og hus er noenlunde,med det mener eg at det kan fikses, uten å rive ned,bygge opp igjen...hadde et likn. prosjekt for en 15 år sia. Tok båt på land,bra skrog,26 ekert stenødegård,tverrhekk, men dårlig stall.begynte å rive stallen,kom ned på scandekk,rev det(plan var å bygge opp igjen med aluminium)dess mer eg rev,dess verre vart det..øverste bord var så dårlig og full av blågeit at det var ikkje botevon i skroget. Tok ut motor, og prop.anlegg,(30 hk sabb)solgte det for nesten 20 lapper, og kondemnerte hele skroget...men fint skrog ja,før eg tok fram brekkjernet!! Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 26.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2012 Matros 72 sitt forslag i innlegg #8 høres fornuftig ut. Deretter kan du gi resten bort som lekebåt til en barnehage. Det står etterhvert mange like gode (og kanskje bedre?) lekebåter i barnehager rundt om i landet. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Det er ihvertfall noen som er optimistske. Denne er jo absolutt over middagshøyden... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.