Jump to content

290 DP  hekkagregat - fiskesnøre på propellene.


saga

Recommended Posts

Var ute å fisket i helgen. Var litt uoppmerksom og fikk fiskesnøret på propellene. Fikk kappet snøret og kjørte hjem - 1/2 times kjøring. Da jeg tok av bakerste propell for å fjerne restene etter sennen så var disse presset rundt simmeringen på propellakslingen. Det var tydelig at det hadde vært varmt for sennen var presset/smeltet sammen og det kunne se ut som det hadde blitt formet en tynn strimle av sennen som hadde ligget mellom simmeringen og akslingen. Kunne ikke se synlige skader på simmeringen. Er det noen som har fått erfart noe lignende og hvordan var utfallet av dette? Drevet var nettopp påsatt etter trykktesting og skifting av simmeringene så det hadde vært veldig irriterende hvis noe har blitt skadet.

 

Er det noen måte å finne ut av om dette har gått greit og er det noe jeg må være oppmerksom på fremmover?

Link to post
Share on other sites

Jeg ville i første rekke sjekket oljen, om det var vann i den. Hvis det var, ville jeg ha trykk testet igjen for sikkerhetskyld. Han som tar seg av mitt drev (en mekaniker venn som bare jobber med drev og båtmotorer) sier at sen og sjøgress i simmerringene er den vanligste feilen de finner når de tar service på duoprop drev. Håper du slipper å skifte simmerringer igjen! :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...