Jump to content

Ny Skilsø 33 Sport fra Viknes


pam

Recommended Posts

Ved ikke om nogen har lagt mærke til det, men Viknes har lige lagt billeder op af en "ny" Skilsø 33 Sport. Ser ud til at de har strammet lidt op på designet over vandlinjen, men ellers bibeholdt designet.

Men virker det ikke somom de har skåret lidt ned på det håndværksmæssige udfra billederne?

Flot ny vindskærm i alt fald, meget mere moderne, bliver spændende hvad de finder på med resten af serien. Link tl Skilsø 33 sport by Viknes

 

Godt at mærket lever :cheers:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Helt enig Faxen, den ser lidt ufærdig ud, virker til at mangle den sidste finish også :eek: Sammenlignet med hvad der ellers er på markedet i dag skal de :smash: men det kan jo være at det er produktionsnummer 1...

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Jeg og et par kompiser var på Viknes/Skilsø´s minimesse i Arendal i romjula. En av kompisene har selv en Skilsø 33 og var veldig interessert i hvordan den nye versjonen så ut. Jeg kan bekrefte det som skrives ovenfor om at den så uferdig ut. I det hele tatt så bar det hele preg av hastverksarbeid. Dårlige tilpasninger og mange kosmetiske feil. Akterkabinen var dog forbedret med bedre inngangsløsning, men badet var blitt fryktelig trangt. Blir sikkert bra til slutt, men det er mye å ta tak i. Litt interessant var det at de holdt på å eksperimentere med en versjon med strak aksling istedenfor drev. Men de var ikke i mål med løsningen enda og hadde derfor dekket til hekkpartiet under vannlinja.

 

Men bordet i cockpit er genialt:

 

skilsoe_bord.jpg

 

:flag_bp:

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

44459941-82-large.jpg

 

 

11225A.jpg

 

 

Gammel og ny versjon. Noen justeringer er gjort med vindskjerm, luftinntak, sittesofa til midtkabin. Blir spennende å se den live i den nye versjonen. Ser ut som de har gått over til mahognilaminat(?) i innredning, i tidligere versjoner jeg har vært ombord i har det vært nydelig teak innredning. Trearbeidene har vært førsteklasses.

Skilsø 33 er en båt med mange gode løsninger, men er en liten og dyr 33 foter. Håper virkelig prisene blir mer levelige eller konkurransedyktige.

 

 

 

 

Akterkabinen var dog forbedret med bedre inngangsløsning, men badet var blitt fryktelig trangt. Blir sikkert bra til slutt, men det er mye å ta tak i. Litt interessant var det at de holdt på å eksperimentere med en versjon med strak aksling istedenfor drev. Men de var ikke i mål med løsningen enda og hadde derfor dekket til hekkpartiet under vannlinja.

 

Jeg kan ikke se noen forskjell på inngangspartiet til akterkabinen, bortsett fra glassdør mot tredør i gammel versjon.

Skilsø 33 har vært levert med aksel og en annen versjon med mellomaksel og drev. I begge har motoren vært midtplassert pga akterkabinen.

Jeg har veldig sansen for Skilsø 33, var på nippet til å kjøpe en med fast aksel i fjor. Men av forskjellige årsaker kjøpte vi en annen båttype.

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se noen forskjell på inngangspartiet til akterkabinen, bortsett fra glassdør mot tredør i gammel versjon.

Det skal sies at jeg ikke kjenner nye og gamle versjoner inngående. Min kompis har en som sagt en Skilsø 33 og han påpekte endringene. Glassdøren til akterkabinen er innadslående, mens det gamle slo ut. Sparer plass og irritasjon. I tillegg så er det dør/luke til sturom bak trappetrinna i akterkabinen. (trinna henger på luka.) Utover dette skal jeg ikke påberope meg å være Skilsø-ekspert. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Viknes har ganske meget at leve op til med kvaliteten som det oprindelige Skilsø leverede :thumbsup: . Var lige gennem mit arkiv og fandt et par billeder fra en af de sidste 33 Sport HT:

 

1385_orginal_1111_200277.jpg

 

1384_orginal_1110_567166.jpg

 

1382_orginal_1108_778163.jpg

 

Håber virkelig de kan :smash:

Hilsen


Peter
Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT


ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...