Jump to content

Kontakt med båtboermiljø?


Havfisker

Recommended Posts

Jeg vurderer seriøst å bli "båtboer" på helårsbasis, og vil gjerne komme i kontakt med miljøer og enkeltpersoner som har kunnskaper om det å bo ombord. Har prøvd linken til Norsk båtboerforening som jeg fant her på forumet uten hell og lurer på om foreningen fremdeles er aktiv? Og på om det finnes andre fora og/eller grupper jeg kan kontakte for å lære mer?

Båttypen jeg først og fremst vurderer er trawler mellom 40 og 49 fot. Aktuelt vinteroppholdsområde er Oslofjorden. Og i utgangspunktet kommer jeg til å bo alene om bord.

Alle råd & tips mottas med takk.

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Båtboerplasser i Bjørvika er nok dessverre langt unna. Det er riktig at det har vært ønske om å ordne dette, men de fleste som bor i båt er nok mer idealister enn realister. Det er mye politikk i dette, rådyre eiendommer osv. som i praksis gjør det svært vanskelig å få til noe slikt. De nærmeste vi håper å kunne få til på sikt er å få en avtal med en privat marina hvor foreningen kan få en ekstra god pris ved f.eks. å leie et visst antall plasser som så kan leies ut videre til medlemmer etter ansinitetsprinsippet. Per i dag er det dessverre lite aktivitet i foreningen. Det har sammenheng med at det har vært litt sykdom samt at de som sitter i styret har gjort det ganske lenge og sliter med å få andre til å ta over disse vervene. Ønsker du å bli kjent med båtboermiljøet er det bare å dra på herbern en sommerdag så ser du fort hvordan det er å bo i båt. Båtboere er sosiale trivelige folk :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...