Kaftein ØL Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Jeg har også endelig fått ordnet nettbrett. I hele fjord seilte jeg bla. til Shetland med navionics på androidtelefonen og synes det fungerte over all forventning. Har kjøpt en asus ee-pad , som forøvrig har fått kjempegode kritikker, men sliter med å få ting til å fungere. Har lastet inn navionics europe. Skulle da tro at den gjelder for europa, men jeg får ikke til å laste ned detaljerte kart for danmark og bl.a. skottland. Ellers sliter jeg med å få lastet ned kart mange steder. Ofte er kartet fullstendig ubrukelig (omtrent som på kartplotter uten kart), mens andre ganger får jeg bare feilmelding (cannot download selv om kartet ikke er "to large"). GPS'en ser heller ikke ut til å fungere. Den viser fortsatt posisjonen utenfor horten hvor jeg var på lørdagen. Den klarer ikke å få posisjon under dekk (mobilen får et inn overalt på få sekunder), Ikke en gang i bilen klarer den å få inn posisjoner. Nettleseren har også hengt seg opp flere ganger om dagen.... Nå lurer jeg på om jeg gjør noe fullstendig galt eller har jeg bare fått et fullstendig ubrukelig mandagsprodukt? Det var på bakgrunn av de gode erfaringene med android-telefon jeg valgte et androidnettbrett også, men foreløpig er jeg langt i fra imponert over dette. Trodde et brett som har fått 5 og 6' ere i alle tester skulle være brukbare greier, men nå vurderer jeg å sende hele dritten i retur hvis jeg ikke finner ut av det snart.... (er det ikke 10 dagers angrefrist eller noe slikt ved nettkjøp) Tips til innstillinger som bør sjekkes først? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Jeg har også lest testene. Dette må være et dårlig produkt. Hev kjøpet og gå for Galaxy Tab eller iPad 3. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
ksnes Svart 24.April.2012 Link til dette innlegget Svart 24.April.2012 Hvilken modell av Asus er det snakk om, er det Prime? Det har vært en del trøbbel med wifi og gps på den modellen, det kan kanskje være litt av forklaringen. Jeg har hatt en Prime i ca 2 måneder, og den har blitt bedre og bedre etterhvert som det har kommet oppdateringer av programvaren, du bør iallefall passe på at den er oppdatert. En annen tinge du bør prøve er å nullstile den og starte på nytt fra scratch. Prime har også en annen reset-funksjon, det er et hull på venstre side av pad'en, der kan du stikke inn en nål eller binders og resette brettet. Sitér dette innlegget Link to post
Strekkfisken Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 VG har en test av Navionics Marine for Android i dagens nettutgave. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Interessant test! Gikk selv for iPad og har ikke angret på det, selv om jeg prinsippielt gjerne heller skulle hatt et android-produkt. Har Android telefon. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Fjellmatros Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 (redigert) Norgeskart. Gratis. Greit kart som benytter seg av statens kartverk og laster ned både turkart og sjøkart (raster - ikke vektorgrafikk) Ulempe er begrenset cache - man er avhengig å laste ned den område man har tenkt å ferdes i rett før man går på tur. Du kan lagre kartene inntil 14 dager før du må laste disse på nytt. I tilleg til sjøkart og turkart så kan du også hente satelittbilder. Selve kartene laster du gratis, kostnaden er eventuell datatrafikk over mobilnett. Har prøvd denne på android. Om den finnes til epler vet jeg ikke. Redigert 25.April.2012 av Fjellmatros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 For en som er i starten av seilertilværelsen og som ikke eier kartplotter men har tilgang til både Ipad og Androidtelefon virker det enkelt å velge? Fins det i det hele tatt noen argumenter for å investere i en kartplotter? Ser at de starter på ca 3000,- pluss kart. Hva med strømforbruket - klarer Ipad/Androidtlf en hel dags reise uten å måtte lades, f.eks? Da må man ned i båten, mens jeg ønsker å ha dem tilgjengelig til enhver tid mens jeg står til rors. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Kartapper drar mye strøm, så du må kunne koble den til strøm. Ville ikke basert meg på nettbrett i en seilbåt, men en fastmontert plotter som tåler vær og vind, og som du ikke trenger å tenke lading av. Det er hovedargumentet mot nettbrett. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Goodwill Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Det er et godt et, Bergen dørk. Rimelige kartplottere, som f..eks Garmin GPSmap 421 til knappe 3000, er de ok? Jeg skal bare vite hvor jeg er, hvor jeg er på vei og hvor dypt det er. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Absolutt! God rimelig plotter. Kravene til skjermstørrelse og funksjonalitet er kommet helt ut av proporsjoner. Det blir litt som med Word...vi bruker kun 10 % av funksjonaliteten. Garmin 421 er rimelig og bra. Ikke la andre legge listen for deg, for da må du ut med 15 000 kr. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
andreasmj Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Endomondo Sports Tracker Passer bra til regatta hvor den lagrer ruten du har seilt, tid, fart osv og viser dette på google maps. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 22.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2012 Gratisappen Runtastic Lite gjør det samme. Lagrer også info om vær og vind, temp osv. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
chrisrik Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Har nå fått kjørt endel, har en fastmontert gps med liten skjerm. fungerer utmerket, men har et nettbrett montert ved siden av og gir en helt annen oversikt. fastmontert har nært zoom for detaljer der jeg er, mens nettbrettet er genialt til å sette kurser og finne staker og led samt stedsnavn og annet nice to know-info. men ville ikke kun hatt nettbrttet. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
egilwh Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Sjekket nettopp ut Navionics med tanke på min tablet... "IMPORTANT: This application will only run on handset devices and not on tablets. Check the following link to ensure your device is eligible to run Navionics mobile apps designed for smartphones: http://www.navionics.com/MobileMarineFAQs.asp?MobileType=Android&CategoryID=51&ViewCategoryID=0&SubCategoryID=13" De har tydeligvis funnet ut at tablet-markedet fort kan ta livet av store deler av deres eksisterende marked hvor kartene koster MYE mer.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
kjetillunde Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Flere gode apper til i sommer? :) Sitér dette innlegget Link to post
tomfro Svart 13.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2012 Til dere som har tenkt og bruke ASUS EEE Prime med navionics så trengs det et par justeringer. Den interne GPS en funker ku under skyfri himmel! Det trengs en ekstern gps, Globalsat BT- 338x fra dustinhome.no Blutooth GPS lastes ned fra Android marked. Med dette oppsettet bruker jeg asusen nå som kartplotter. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Ser at Havneguiden kun finnes for iPhone http://itunes.apple.com/no/app/havneguiden-harbour-guide/id442920064?mt=8 Noen som vet om det finnes noe tilsvarende for Android? Er spesielt interessert i en guide for vestkysten av Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Finn polet er en nyttig app som viser veien til nærmeste vinmonopol og åpningstider:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
kvast Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Flo og fjære app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.googlecode.TideMoonInfo&hl=en http://itunes.apple.com/no/app/flo-og-fj-re/id480451269?mt=8 Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
atletico1 Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 Sjekket nettopp ut Navionics med tanke på min tablet..."IMPORTANT: This application will only run on handset devices and not on tablets. Check the following link to ensure your device is eligible to run Navionics mobile apps designed for smartphones: http://www.navionics.com/MobileMarineFAQs.asp?MobileType=Android&CategoryID=51&ViewCategoryID=0&SubCategoryID=13"De har tydeligvis funnet ut at tablet-markedet fort kan ta livet av store deler av deres eksisterende marked hvor kartene koster MYE mer.... Sjekket nettopp med min galaxy pad og der står det at kartet fungerer ned pad og ikke telefon. Så det er tydeligvis to versjoner og Google Play gjennkjenner om du kobler deg til med telefon eller pad. Har C-MAP på kartplotter så jeg laster ned denne som en backup. Prisen er nå 377 Kr. for EUROPA HD. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Sony har flere android-telefoner som tåler vann, f.eks. Acro S. Glimrende til båt-apps., men for smått til å erstatte en plotter. Får håpe det kommer tabs med samme egenskaper etterhvert til en fornuftig pris også. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Blåskjellvarsel som app: http://www.matportalen.no/verktoy/blaskjellvarsel/blaaskjellvarselet_som_app_for_iphone Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Big Horn: Dette er en tråd for Android app`s. Ikke epler og banar. Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Bøljan: hadde du giddet å åpne linken går det klart frem at appen også kan brukes på Android, som jeg selv gjør Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Må ikke være hårsår her på forumet. Sorry bare ment som en spøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.