Big Horn Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Spøk? Altså humor? Da må jeg få gratulere........ Poenget mitt var at det er ganske irriterende å bli forsøkt korrigert av folk som ikke gidder å lese mer enn headlines. Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Jeg har Navionics på tlf og på padda. Forsøkte begge to samtidig i helga, det fungerte helt greit det. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Har kjøpt meg tablet Google Nexus 7. Stor skuffelse at jeg ikke fikk Navionics til å virke på den. Noen som vet noe mer om det? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
quantumduck Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 (redigert) Jeg har Navionics på tlf og på padda. Forsøkte begge to samtidig i helga, det fungerte helt greit det. Funker fint på tlf og Samsung Tab for meg og. Kan det være at Navionics-app'ene ikke er oppdaterte til å gjenkjenne og godta nyeste versjoner av Android? Redigert 3.Januar.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Jeg har android 4 på padda mi, ikke noe trøbbel. galaxy tab 10.1. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
svebe Svart 3.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 Jeg har 4.02 på tlf og 2.3 på padda! Ser at Navionics har lagt ut infor rundt den europaversjonen de kaller "CD" og at de går ut med forbehold på den opprinnelige "billigversonen" for android, med at navngitte nettbrett ikke vil fungere med billigversonen. Sitér dette innlegget Link to post
lofotbjo Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Har også kjøpt Googl nexus 7. Noen som har andre forslag til app som vil fungere greit, hvor du får info om dybde,støtter og kan lage slepestrek på hvor du har gått? Fungerer Navionics på Samsung tab 7"? Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 11.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Har kjøpt meg tablet Google Nexus 7. Stor skuffelse at jeg ikke fikk Navionics til å virke på den. Noen som vet noe mer om det? Det skal fungere om man kopierer over programfila (.apk) fra en støttet device, og installerer den manuelt. I hvertfall en som har gjort det her: Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 Tusen takk Ohm. Jeg gjorde som i video og fikk det til å virke! Fantastisk, rett og slett. Den Nexus 7 er sååå mye bedre enn telefonen. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fanafjord Svart 11.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2013 (redigert) Feilpost Redigert 11.Januar.2013 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
alidal Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Ny vær app for andoid. Kystverket`s vær i nåtid..... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Fungerte ikke noe særlig hos meg, kun noen få værstasjoner, og de hadde lite info. Men de lover flere stasjoner etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 30.April.2013 Link til dette innlegget Svart 30.April.2013 Dette kan bli svært bra! Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Goodwill Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Navionics for android-tlf: Jeg måtte reinstallere operativsystemet på min Samsung Galaxy SII til Android 4.1.2, og etter at det var gjort var avionics-appen borte. Inne i Google Play finner jeg imidlertid at den fortsatt er betalt for og setter igang med å laste ned, men nedlastingen stopper etterhvert opp med følgende melding: Ukjent feilkode under installering av applikasjon: "-24", og installeringen feiler. Andre som har opplevd dette? Finnes det noen løsning? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Prøv og tøm internminnet på samsungen din før du reinstalerer. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
lano2 Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 http://sarmob.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 http://sarmob.no/ Interessant app. 20-30 meter forlater en fort før en kan melde MOB. Og alle må passe på å ha strøm nok på mobilen så det kan være en ide å ha en mobil dedikert til bare båten mot mannskap. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
aileenll Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 (redigert) http://sarmob.no, gir den alarm når en av de "innmeldte" telefonene kommer utenfor dekkning? når den ikke bruker data eller telefonnettet, bruker den da blåtann? Redigert 24.Mars.2014 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
lano2 Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Den måler vel avstanden mellom telefonene, basert på GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Da bør den være meget nøyaktig vist GPS basert og det er nok meget sannsynlig når en skal lokalisere MOB. Så vist hver mann har sinn mobil med app (oppladet i vanntett emballasje) og forsvinner over bord - muligens svimeslått - er jo dette et brukendes instrument mot MOB. Eneste negative jeg ser er at noen slurver med opplading og beveger seg på dekk mens opplading foregår. Men baserer en denne på noe annet - nevnt test på 20 meter - er det vel tvilsomt at dette har noe for seg da en forlater 20 meter meget fort og mister kontakten med MOB. Eller har jeg misforstått noe i teksten. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
aileenll Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Denne appen er som laget for oss som har vanntette telefoner og brett. Det er litt rart da at de har laget den for Ios først:-/ er ikke klar for android enda. Men jeg vil jo anta at den merkerer posisjonen for det øyeblikket da en av de registrerte, enhetene kommer utenfor dekkning. Så da er det bare å håpe at mob ikke har for stor avdrift! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Sanztra Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 (redigert) SeaPilot er nå på Android og selv om all funksjonalitet ikke er på plass enda så ser det lovende ut. De sier at all funkjsonalitet skal være lik på alle platformer (får håpe de har det klart når båtsesongen starter for fullt), i tillegg skal lisensen gjelde både for android, ios og windows enheter (skal være klart ila april). https://www.seapilot.com/node/92 Jeg brukte i fjor Navionics på en Samsung (S2 nå pensjonert) S4 Active og et Sony Xperia S nettbrett og det fungerte bra, men de er veldig trege med funksjonalitet på Android vs ios, så jeg gir SeaPilot en sjans på de samme enhetene nevnt over i år (sammen med Navionics) Redigert 26.Mars.2014 av Sanztra (see edit history) Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Haba Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 SeaPilot er nå på Android og selv om all funksjonalitet ikke er på plass enda så ser det lovende ut. De sier at all funkjsonalitet skal være lik på alle platformer (får håpe de har det klart når båtsesongen starter for fullt), i tillegg skal lisensen gjelde både for android, ios og windows enheter (skal være klart ila april). https://www.seapilot.com/node/92 Jeg brukte i fjor Navionics på en Samsung (S2 nå pensjonert) S4 Active og et Sony Xperia S nettbrett og det fungerte bra, men de er veldig trege med funksjonalitet på Android vs ios, så jeg gir SeaPilot en sjans på de samme enhetene nevnt over i år (sammen med Navionics) Hei, ble veldig interessert i seapilot. Har lastet ned appen, men finner ikke ut videre. Kan du si litt mer. Må jeg ha konto, hvor kjøper jeg kart, hvilke områder dekkes, og pris ? Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 How to buy Seapilot for Android: From the first page of www.seapilot.com click “Get Seapilot” or “My account” in the top menu to create an account. Choose to login or create a new account. Enter all the necessary information and then click ok. You will now be directed to the store (or click on the Store link.). Choose whether to buy Seapilot for Phone or Tablet at the top. Choose which charts you want to purchase as a one year subscription. Click “buy now”. Follow the instructions on the screen to finish the purchase. Go to Google play to download the app. When you open the app you have to sign in with your e-mail and password that you created in the previous steps on www.seapilot.com. Inside the app, go to Settings and Charts to download the charts you have purchased. You are now ready to start using your Seapilot app. Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Sanztra Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 (redigert) Priser Android Tablet: https://www.seapilot.com/node/93 Priser Android Phone: https://www.seapilot.com/node/94 Kart & dekning: https://www.seapilot.com/charts-and-features Android FAQ: https://www.seapilot.com/faq/faq-android Jeg har bare lastet ned app og kjøpt kart for Norge + Sverige, fortsatt litt mangel på funksjonalitet, men krysser fingrene for at det er på plass om ikke alt for lenge... Får uansett ikke båten på sjøen før i begynnelsen av mai. "Before the summer Seapilot for Android will be having the functionality comparable to iOS and Windows 8." Redigert 27.Mars.2014 av Sanztra (see edit history) Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.