Jump to content

Prosjekt Innredning...


Majali

Recommended Posts

Hei, endelig igang med innredningen på Majali.

Har begynt på et prosjekt med å lage en ny motorkasse i mahoganyfiner som er tilpasset max for å få litt bedre plass rundt styreposisjonen. Siden det er kanske trangt trengte jeg å kutte inn hjørnene på kassen maksimalt og samtidig få plass nok til " den deilige røde"

 

 

 

Siden jeg ikke ønsker skruer/plugger synlig på utsiden så falt valget på mahoganyfiner kombinert med vevd glassfibermatte og epoxy som forsterkning innvendig i kassen. Dette gjorde det mulig å kunne gjære alle disse umulige vinklene slik at det ikke syntes noe platene som ikke er mahogany.

 

Legger ved et par bilder av oppstarten av prosjektet ....

 

 

Bilde

 

 

Bilde

 

 

Erik

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Heisann, innredningen er stortsett ferdig. Kassa og hele dørken ble isolert og det ga virkelig resultater!

Har lager kassa slik at den er enkel å vippe fram den øverste halvdelen og det er delbare hengsler på den slik at jeg hekter av den øverste og bare løfter av den undre delen hvis jeg må nedi der iløpet av sommeren...

 

Tror at kombinasjonen med Mahoganyfiner - armert epoxy- lydmatter fra biltema (de med "blygummi inlegg") var en god kombinasjon får å bli kvitt mange frekvenser....

 

utfordningen var å få isolert dørker ut mot skrogsidene mellom alle reimene og også få til luftgjennomgang fra kabin og aktersofa slik at motoren får det den trenger. men det gikk greit...

 

Dørkene er lemmer i finer med lerkestaver og en rammer rundt av finer med mahogany. alt er limt med epoxy.

 

Her kommer litt bilder

 

Bilde

 

Bilde

 

isolering av kassa: Bilde

 

og ja, som det ble sagt av en i en annen tråd; jeg har lovet evig troskap med "Den deilige røde"

Bilde

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Bilde

Wow!

Dette er "orgasmisk", majali! :yesnod: En "våt drøm" i mahogny og lerk? Her var det mye snekkerglede!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...