tiola Startet 30.Januar.2012 Del på Facebook Startet 30.Januar.2012 Har seatalk nettverk ombord. Ray C 120W, Radar, spx autopilot, dsm 30 ekkolodd modul. I tillegg std.horizon gx2100 vhf med AIS.(nmea mot C120) Ray C120w har nmea out og ser for meg å bruke digital yath wln10 wlan adapter for tilkopling mot ipad. Denne ipad en er utstyrt med inavx. Wln10 har også nmea out. Denne koples da til autopilot. (Evt. tilbake til plotter. Som da kanskje viser waypoints på skjerm laget i inavx.) Er usikker på om nema out på plotter inneholder alle seatalk instrumenten i datastrengen? Noen som ser problemer med oppsettet? Sitér dette innlegget Link to post
Oce343 Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Sysler med de samme tankene. Har bestilt iMux fra brookhouse. Til den trenger en ikke egen konverter for seatalk. Planen er å få alle instrumentene vist på iPad.lastet ned nmearemote og fant ut at den har egen innstilling for iMux . Flere ukers leveringstid På iMux , , men det får jeg tåle.båten skal ikke ut før i april. Vurderte vln10 , men valget falt på iMux. Tror ikke det bli problemer så lenge iMux har inngang både for seatalk og nmea. Har vln10 det også vil det nok gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
tiola Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Vært innom imux jeg også. Påmsiden til brookhouse så sies det at man ikke trenger multiplekser hvis man har raymarine av nyeremtype. E eller C(widesceen) den har nok egen multiplekser. Flere innganger. Deffor landet jeg på wln10 for konvertering av nmea til wlan. Usikkerheten min er om nmea out på plotteren har alle seatallk instrumenene slik at inavx på ipaden for input. Hadde jo vært greit hvis rutene laget inavx hadde blitt overført og kunne blitt vist på plottern. Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Har vært inne på samme tanken selv... Har sett en youtubevideo hvor autopilot styres direkte fra iNavx via multiplexer med wifi(tror det var iMux). Om dette kommer opp på annen plotter tviler jeg på. Det er jo etterhvert et lite utvalg i multiplexere med wifi, også med AIS mottaker. Jeg har ikke greid å bestemme meg for type ennå. Oce343, hvor lang ventetid er det på iMux? Sitér dette innlegget Link to post
Oce343 Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Etter det jeg har fått oppgit er det "several weeks" så siden jeg Har en raymarine 435 Plotter fra 2005 så prøver jeg i første omgang Med en iMux bestilling. Sitér dette innlegget Link to post
larsstraalheim Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Apple iBåt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.