GlennIversen Startet 1.Februar.2012 Del på Facebook Startet 1.Februar.2012 Har en misstanke om at jeg har skade eller slitasje på reedventilene på den ene Evinrude motoren min, og jeg ser boyesen har en type som er laget av kunststoff / carbon, noe jeg ser på som en fordel hvis reedventilen skulle ryke og delene forsvinne inn i sylinder. Ser også boyesen reklamerer med mulig bedre gange og mindre drivstoffforbruk kontra originale reedventiler. Derfor hadde det vært morro å teste ut disse, så som topic sier: finnes det noen norske forhandlere av boyesen sine reedventiler. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Amon-Ra Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Snellingen MC har til motorsykler. http://www.snellingen.no/WS/WEBSHOP/Forgasser-innsug Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Takk for tips Lesere på boyesen sin hjemmeside: THE BENEFITS FASTER STARTS: No more sitting and cranking cranking when engine is cold or hot SMOOTHER IDLE: No more coughing, sputtering and dying. Blazing acceleration for that all-important holeshot. More horsepower throughout the powerband for guaranteed performance. Smoother Trolling: Troll down to a heartbeat with the controll of Boyesen Power Reeds Improved engine efficiency and fuel economy. Up to a 10% increase Longer Service life - Boyesen Power Reeds outlast all other aftermarket reeds. Noen som har testet disse reedventilene? er dette bare svada eller kan det finnes ett snev av fakta på disse påstandene Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
TurboThomas Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Fant denne på finn http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31778554 Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Fiber reeds er mye lettere å fordøye for motoren hvis det skulle gå galt... Men det finnes produkter som får bedre skussmål en Boyesen reeds der ute. TDR reeds Chris Carson Marine All reeds in tack after test but Boysen had a few slightly open, causing a slight spit on restartBest idle quality and starting Carson and TDR Loudest intake noise Boysen Ifra en av mange tester der ute....( testen) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
GlennIversen Svart 3.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Tusen takk for svar, og tips. Gode linker Arne Kjetil, takk for godt tips. Vet du forresten hvordan det er med disse reedventilene, jeg mener å huske at jeg har lest/hørt at man må dyse om forgasser ved bytte til feks boyesen, og at det ikke er alle reedventilene van kan ha den bøyde metallplaten på. stemmer dette? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
rago63 Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Sjekk Ths. Brekke i Haugesund. Mener de forhandlet disse en gang. Opplevde at det var 1/3 av prisen å ta de fra USA, og der kom de i posten etter kort tid. Normalt ikke behov for å dyse om, men det kan hende at du må "fette" litt på tomgangsblandingen ved å justere tomgangsdysa litt, da disse karbonventilene ikke tåler for mager tomgangsblanding slik at motoren "hoster" innimellom Når du kjøper kitet, står det beskrevet fremgangsmåten for montering på den aktuelle motorserie. Få tak i en nålefil også, opplevde at festeplaten som skulle erstatte den originale klemplaten ikke passet helt i boringen... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
GlennIversen Svart 3.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Sjekk Ths. Brekke i Haugesund. Mener de forhandlet disse en gang. Opplevde at det var 1/3 av prisen å ta de fra USA, og der kom de i posten etter kort tid. Når du kjøper kitet, står det beskrevet fremgangsmåten for montering på den aktuelle motorserie. Få tak i en nålefil også, opplevde at festeplaten som skulle erstatte den originale klemplaten ikke passet helt i boringen... Ok takk for tips. Handler en del både båt og bil-deler fra USA og dette pga pris, men skal jeg bare bestille en liten del så forsvinner som regel fortjensten bort i frakt og mva. Får høre med snellingen, haugesund eller de i sverige hva slags pris de klarer å skaffe reedventilene for, og er det for dyrt så har jo Droll kommet med noen gode tips om andre merker. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Trude III Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Hei, Jeg har kjøpt 2 ganger tidligere av Oslo Outboardservice. Følg anvisningen nøye. Kan ikke huske at man skal bøye eller fjerne platen som skal forhindre at ventilen slår for langt inn i veivhuset. Lykke til. Mvh Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
alex79 Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 jeg monterte akkurat nye power reeds fra boyesen på min yamaha 9,9 2 takt 03 mod. FOR en forskjell!!!! aks ble mye bedre, tomgangssturtall kunne jeg stille ned til absolut min, og toppfart økte med 1-2 gps knop på min 8 foots rib (jolla) Husk å bestille power reeds til " 15 hk, 3 petal". Det stemmer at skruehullene til reedsene ikke passer helt, bare å bore dem opp litt, pass på at det ikke er skarpe kanter rundt hullene som slår mot karbonfiberet. Etter mye om og men går min lille 8 rib jolle nå ca 26-27 gps knop men noe det står 9,9 bakpå. Har også hevet akterspeiler så kavitasjonsplata står i flukt med bunnen ( 55 mm) ( måtte bygge om akterspeilet) og tiltet 2 hakk ut. propell er 9,25 * 11. Har bestilt stålpropell nå, skal si fra om hvordan den går med den, solas 9,25 * 11. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.