pyrre Startet 1.Februar.2012 Del på Facebook Startet 1.Februar.2012 hei. jeg har en båt som har sunket. hele motoren har vært under vann. det er snakk om en volvo pena aq 145 er det noe håp å få reddet motoren? hva må eventuelt gjøres når den blir tatt opp? har desverre ikke mulighet til å få tatt den ut å lagt denn i ferskvann med en gang. takker for alle svar.! Sitér dette innlegget Link to post
Bjoan Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 (redigert) Hei. eneste håpet for denne er vel om du får tappa av all olje. å spylt igjennom motor med ferskvann og diesel. ta alt av elektriske komponenter, å ta de med inn å tørke det godt. tvilsomt att starter og dynamo vil funke optimalt etter en dukkert i saltvann.. Men det skader ikke å prøve. er mulig å få motor av det igjen, om det handles raskt etter motoren er oppe fra vannet. Er vel ikke denne som ligger i Skaun? Redigert 1.Februar.2012 av Bjoan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 jeg kan garantere deg at starter og dynamo ikke virker - lever dem på viklingsverksted eller kjøp nytt gjør som sagt over skyll og bruk diesel - jeg ville få fyra det opp fort som juling etter det er tatt opp hvis motor står rolig uten og gjøre dette umiddelbart er det bare og finne en shortblokk på bilhuggern og fløtte over kjøling etc Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
monte carlo Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Sørgelig når slikt skjer. Hadde samme problemet med en Volvo 171 for et par år siden. Jeg fikk tatt opp båten fort som fy, kjørt den i vaskehall og vaska godt med ferskvann, tømt den for olje(og vann) Spraya ned alle deler med 666 og div andre remedier og starta den ganske fort etter dette. Bytta olje og filter 5 ganger til alt spor av vann var borte. Den tok ikke skade av dette(ikke starter og dynamo heller utrolig nok) Men div elektriske spøkelser må du nok regne med desverre. Men får du gjort dette fort som fy kan det være at den berger ganske bra.. Lykke til Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.