Jump to content

"motori selva" påhengsmotor. Noen som har peiling på disse ?


bilo3

Recommended Posts

Jeg har fått meg en gammel motori selva påhengsmotor på 6 hk. Den sto fast når jeg fikk den, men jeg fikk løsnet den, og nå går den som en klokke. Det jeg lurer på om motoren er blant annet hvor gammel den kan være, og blandingsforhold på bensin. Etter designet å dømme tror jeg den er fra 70-tallet, eller kanskje tidlig 80-tall. Jeg skal ta bilde av den å legge ut her når jeg kommer på jobb. Jeg trenger forresten ny propell til denne, så rop ut hvis noen har en som passer !! :flag:

Link to post
Share on other sites

http://www.rib.net/forum/f36/are-selva-outboards-the-same-as-yamaha-34954.html

 

Nyere Selva 4-taktere er Yamaha. Og Yamaha eier visstnok ganske mye av Selva.

 

Men eldre motorer er jeg usikker på. Gamle Yamahaer henger bak ethvert fjøs. Finn en gammel Yamaha og sammenlign. Spør om å få lånt deg en Yamaha-propell.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

når du sier det , så syns jeg faktisk den ligner på "JohnnyRude" i utformingen av deksel/stamme.

 

Er den 2 sylindret?

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Mulig den kan være noe nyere også? Jeg har en Johnson fra 1976, denne har mer eller mindre samme design men ikke elektronsik tenning som din har. Så den kan meget godt være fra 77-79 også.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...