bilo3 Startet 2.Februar.2012 Del på Facebook Startet 2.Februar.2012 Jeg har fått meg en gammel motori selva påhengsmotor på 6 hk. Den sto fast når jeg fikk den, men jeg fikk løsnet den, og nå går den som en klokke. Det jeg lurer på om motoren er blant annet hvor gammel den kan være, og blandingsforhold på bensin. Etter designet å dømme tror jeg den er fra 70-tallet, eller kanskje tidlig 80-tall. Jeg skal ta bilde av den å legge ut her når jeg kommer på jobb. Jeg trenger forresten ny propell til denne, så rop ut hvis noen har en som passer !! Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 http://www.rib.net/forum/f36/are-selva-outboards-the-same-as-yamaha-34954.html Nyere Selva 4-taktere er Yamaha. Og Yamaha eier visstnok ganske mye av Selva. Men eldre motorer er jeg usikker på. Gamle Yamahaer henger bak ethvert fjøs. Finn en gammel Yamaha og sammenlign. Spør om å få lånt deg en Yamaha-propell. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
bilo3 Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Her er noen bilder av motoren...den ser jo ikke akkurat hypermoderne ut, men den går som ei klokke :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 tror ikke Selva 2T har noesomhelst med Yamaha å gjøre...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bilo3 Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Nei den er absolutt ikke lik yamaha. Start-apparatet minner om johnson / evinrude, men ellers lurer jeg på om dette er et Italiaprodukt Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 når du sier det , så syns jeg faktisk den ligner på "JohnnyRude" i utformingen av deksel/stamme. Er den 2 sylindret? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bilo3 Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Nei, kun en. En ting som er litt rart er at bak på motordekslet står det 120. Han jeg fikk motoren hos trodde den var 12 hk, men den er nok bare 6. Kan det bety at den er 120 kubikk kanskje ?? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Står litt om Selva her: http://www.selvamarine.com/pdf/companyprofile_en.pdf Som du ser bygger både Selva egne motorer samt forhandler "omlakkerte" Yamaha motorer med Selva logo. Den gamle maskinen din mener jeg er et eget Selva produkt. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
bilo3 Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Jeg tror også dette er selva-produkt !! Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Om du skulle kjøre forbi fabrikken der en gang, så ta turen innom serviceavdelingen og tigg deg en kopp kaffe, og slå av en prat med dem. Du skulle aldri tro at det var en fabrikk som produserte motorer der. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
bilo3 Svart 3.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 8.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Men.......Er det noen der ute som har peiling på alder på denne, og hva den kan være verdt ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Februar.2012 Del på Facebook Svart 8.Februar.2012 Tipper første halvdel av syttitallet. Verdi? Ikke all verden, 1000,- til 1500,- kanskje? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 9.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Skikkelig veteran med andre ord. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Mulig den kan være noe nyere også? Jeg har en Johnson fra 1976, denne har mer eller mindre samme design men ikke elektronsik tenning som din har. Så den kan meget godt være fra 77-79 også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.