Jump to content

Hjelp til valg av båt for fersking, daycruiser, maks 150k.

Sanctum

Recommended Posts

Hei!

Konemor og jeg har lyst på båt, men i jungelen av forskjellige typer hadde det vært fint med litt erfaren hjelp.

Regner ikke med å få hjelp til et konkret valg av båt, men mer litt veiledning på hva slags type båt som passer for oss..

Går ut fra at vi kan bruke 130-150 tusen på båt utover våren, kommer litt an på hva et dødsbo blir solgt for.

Hadde en Rana 17fot i familien når jeg var 13-14 år, men det er 17 år siden nå, så jeg anser meg selv som fersk i håndtering av båt.

Vi er en familie på 4, og et viktig punkt er at båten må ha soveplass foran, slik at barna kan være der dersom de vil gå i skjul for vær og vind :) (Barna er 2 mnd og 4 år)

Kona er ute etter en båt som har minst 6 sitteplasser med tanke på å ha med foreldre og venner på tur. Daycruisere jeg har tittet på i den prisklassen har oftest bare 5 sitterplasser.

Båten skal brukes til småturer, tvilsomt at det blir aktuelt med overnatting. Kun badeturer/fisketurer, så noen rask båt bør det nødvendigvis ikke være.

Hva som lønner seg av innen-/utenbordsmotor, bensin eller diesel til vårt bruk er ikke jeg sikker på. Driftssikkerhet er vel et standard ønske. :)

Kona har sett på en Fjord 26 fot, men jeg er usikker på om dette blir litt stort når vi er såpass ferske?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...