Sanctum Startet 2.Februar.2012 Del på Facebook Startet 2.Februar.2012 Hei! Konemor og jeg har lyst på båt, men i jungelen av forskjellige typer hadde det vært fint med litt erfaren hjelp. Regner ikke med å få hjelp til et konkret valg av båt, men mer litt veiledning på hva slags type båt som passer for oss.. Går ut fra at vi kan bruke 130-150 tusen på båt utover våren, kommer litt an på hva et dødsbo blir solgt for. Hadde en Rana 17fot i familien når jeg var 13-14 år, men det er 17 år siden nå, så jeg anser meg selv som fersk i håndtering av båt. Vi er en familie på 4, og et viktig punkt er at båten må ha soveplass foran, slik at barna kan være der dersom de vil gå i skjul for vær og vind :) (Barna er 2 mnd og 4 år) Kona er ute etter en båt som har minst 6 sitteplasser med tanke på å ha med foreldre og venner på tur. Daycruisere jeg har tittet på i den prisklassen har oftest bare 5 sitterplasser. Båten skal brukes til småturer, tvilsomt at det blir aktuelt med overnatting. Kun badeturer/fisketurer, så noen rask båt bør det nødvendigvis ikke være. Hva som lønner seg av innen-/utenbordsmotor, bensin eller diesel til vårt bruk er ikke jeg sikker på. Driftssikkerhet er vel et standard ønske. :) Kona har sett på en Fjord 26 fot, men jeg er usikker på om dette blir litt stort når vi er såpass ferske? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 (redigert) Ut i fra det du skriver så vil jeg anbefale deg plast snekke 22-26 fot med dieselmotor. Brukbart med sitteplasser og overnattings muligheter. Snekkene er gode sjøbåter og du sitter tørt i regn/ruskevær. Mange bra eksemplarer på finn til den prisen du antyder. Velkommen til BP Redigert 2.Februar.2012 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 26 fot er ikke for stort. Dere vokser snart inn i den. Fjord 26 er fin. Lykke til. Og husk ved kjøp: Legg vekt på tilstanden til motoren. Det er det dyreste på båten. Det meste av det andre kan fikses etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.