SeaMaster175 Startet 2.Februar.2012 Del på Facebook Startet 2.Februar.2012 Hei, Valget på ny båt er tatt (med 95% sikkerhet). Valget falt på en ny Seamaster 175 med 60 hk Evinrude. Begge deler er nytt. Noen som har erfaringer med båt eller motor? Ser den har fått gode tester. Legger ved link til test: http://www.seamaster.ee/client/common-docs/B_tliv_testing_SeaMaster.pdf Håper på tilbakemelding:) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Februar.2012 Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 Båten så grei ut:) motoren derimot mener jeg er for liten. Holder som regel, da båten er relativt lett(390 kg) ville hatt noe større så du har litt ekstra krutt.. Til sammenligning har jeg 130 hk på en båt som er en halv meter lenger. Det er riktignok mer enn rikelig. Men dette er min mening. Om du ikke er opptat av fart eller vannski ol? Så holder det nok:) Ellers så båten fin ut! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SeaMaster175 Svart 3.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Takk for svar. Vi er litt usikre på om vi skal velge Evinrude. I hovedsak fordi dette er en 2-takter mht støy etc. Hva ville dere valgt? Evinrude? Eller noe annet - Yamaha, Honda, Suzuki e.l? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Ville utvilsomt valgt Evinrude. E-tec bråker ikke noe mer enn enn 4-takter (med mindre du har med db-måler da), lager bare fin lyd som ikke er mer støyende enn noe annet. I tillegg gir 2-takt mye mer drag ift. hestekrefter enn tilsvarende 4-takter, og det trenger du om du skal ha 60hk på den båten. Setter du f.eks. 60hk Suzuki på, tipper jeg 3-6 knop lavere toppfart, dårligere akserelasjon og i praksis like høyt forbruk. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
glalaks Svart 3.Februar.2012 Del på Facebook Svart 3.Februar.2012 Takk for svar. Vi er litt usikre på om vi skal velge Evinrude. I hovedsak fordi dette er en 2-takter mht støy etc. Hva ville dere valgt? Evinrude? Eller noe annet - Yamaha, Honda, Suzuki e.l? Hva skal båten brukes til da? Er det mye dorging/ rolig kjøring er 4 takt mere stillegående og behagelig. Kjører dere mye i plan/ transportetapper er det vel et fett. Har dere ofte mange om bort er totakt sprekere. Men ville fortsatt hatt større. Jeg har hatt en båt med for liten motor. ALDRI mer!!:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.