Jump to content

Vil det oppstå lekkasje på sjøvannspumpen ?

Breezita

Recommended Posts

Fikk tilbake sjøvannspumpen fra verksted etter skifte av simmeringer. Jeg la merke til at den lille O-ringen (nr. 4) var plassert på den andre siden av avstandsskiven (nr. 5) og vandrer fritt i mellom simmering og avstandsskive. Jeg kommenterte dette, men verkstedet mente det skulle være sånn.

Hva mener folket her? Vil det oppstå lekkasje her?

sjoevannspumpe.jpg

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson

O-ringen har ingen funksjon i forhold til å tette mot sjøvannet, dette ivaretas av simmeringen.

Jeg tror o-ringen er der for å virke som en "dryppnese" slik at sjøvann som lekker ut skal dryppe ned når det kommer til o-ringen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Har nettopp overhalt mine pumper på 41 b motorer, denne o ringen er som det forklares her en

avkaster ring for evt sjøvann som passerer første simmerring, slik at dette kommer i sladrehull, på tegninene til volvo ligger distanseringen andre veien, og oringen på sjøvannssiden av denne, flere verksteder vet jeg ikke monterer denne oring i hele tatt.

Det har ingen betydning for termostaten. Jeg har erfart at elektrisk vannpumpe er et mere sårbart opplegg, en dårlig kontakt eller en røket sikring så tar motoren skade. Det blir brukt på ræserbiler for å spare etpar hester, ser ikke hensikten i en båt. Dessuten er kjølebehovet større ved høyere motorturtall, derfor er det en fordel at vannpumpen drives av motoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...