Breezita Startet 5.Februar.2012 Del på Facebook Startet 5.Februar.2012 Fikk tilbake sjøvannspumpen fra verksted etter skifte av simmeringer. Jeg la merke til at den lille O-ringen (nr. 4) var plassert på den andre siden av avstandsskiven (nr. 5) og vandrer fritt i mellom simmering og avstandsskive. Jeg kommenterte dette, men verkstedet mente det skulle være sånn. Hva mener folket her? Vil det oppstå lekkasje her? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Brigg Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 O-ringen har ingen funksjon i forhold til å tette mot sjøvannet, dette ivaretas av simmeringen. Jeg tror o-ringen er der for å virke som en "dryppnese" slik at sjøvann som lekker ut skal dryppe ned når det kommer til o-ringen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
DieselDahl Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Men hvilken funksjon har avstandsskiven (5)? Skal den sørge for posisjonen til simmerringene? Vil O-ringen komme i kontakt med avstandsskiven? Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 5.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 O-ringen vil vel komme i kontakt av og til. Men dersom den er der kun for lage dryppnese spiller det da noen rolle at den er plassert mellom (5) og olje-simmerringen? Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Ingar Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 O-ringen er der for å lage avstand mellom simmerringene slik at ikke den ytterste kommer for langt inn og dekker sladrehullet. Hva den avstandsskiven gjør vet jeg ikke, er ikke i bruk på andre pumper. Eks. fra MD21: 14 simmerring 15 o-ring Sitér dette innlegget Link to post
Higre Svart 6.Februar.2012 Del på Facebook Svart 6.Februar.2012 Har nettopp overhalt mine pumper på 41 b motorer, denne o ringen er som det forklares her en avkaster ring for evt sjøvann som passerer første simmerring, slik at dette kommer i sladrehull, på tegninene til volvo ligger distanseringen andre veien, og oringen på sjøvannssiden av denne, flere verksteder vet jeg ikke monterer denne oring i hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Breezita Svart 6.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2012 Takk for svar. Så da forstår jeg at det ikke spiller noen rolle om O-ringen ligger på andre siden av avstandsskiven? Avstandsskiven ligger altså nå tett inntil simmeringen på sjøvannssiden. Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
jørn Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 Hva synes folket her inne om løsningen med elektrisk pumpe? Se på klppet, spol frem til 07:23. Denne pumpen vil jo gå med like mye vann per min uansett turtall. Blir ikke noe problem for termostaten det? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 Det har ingen betydning for termostaten. Jeg har erfart at elektrisk vannpumpe er et mere sårbart opplegg, en dårlig kontakt eller en røket sikring så tar motoren skade. Det blir brukt på ræserbiler for å spare etpar hester, ser ikke hensikten i en båt. Dessuten er kjølebehovet større ved høyere motorturtall, derfor er det en fordel at vannpumpen drives av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.