Jump to content

registrering for langtur


Guest aleks

Recommended Posts

Hei Alex!  :smiley:

Det kommer an på hvor stor båt du skal benytte på turen, men for en båt opp til 15 meter (vanlig fritidsbåt) er det tilstrekkelig med båtførerbevis og identitetsbevis på båten. KNBF har laget et "Certificate of membership" og et identitetsbesvis for våre medlemmer til dette bruk. Begge deler er laminert og tåler vann. Vi har ikke mottatt noen rapporter om at disse dokumentene ikke er blitt godtatt. Jeg kan for øvrig anbefale deg å ta kontakt med Stein Viken i "Praktisk Båtliv" ( viken@batliv.com ) som har mye erfaring på dette området.

Hilsen Jan H. Syvertsen

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Jan H. Sier  en trenger båtførerbeviset ?? dette var nytt for meg  :smiley:

Er ikke det vanelige båtkortet som en får fra Toll og avgifts........ godt nok ??

Det ble vel sagt at "det er tilstrekkelig med båtførerbevis....". Jeg vet at skikkelige langtur-seilere her jeg bor har fått utstedt erklæringer fra den lokale seilforeningen som bekrefter kompetanse til å føre båten. Minst en av disse har i alle fall kommet seg jorda rundt med et slikt papir...

 

Så undersøk hvordan dette ordnes i miljø du kjenner! :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei BK  :crazy:

Du har selvfølgelig helt rett. Båtkortet fra Båtregisteret er godt nok som identifikasjonsbevis på båten. Du har også rett PanPan. Som sagt tidligere har KNBF's "Membership Certificate" fungert som "dugelighetsbevis" i utlandet. Jeg har imidlertid mine informasjoner kun i 2. hånd. Personlig har jeg ingen erfaring fra "dypvannsseilas" med fritidsbåt, men bare fra marinefartøyer. Det hadde vært interessant om noen med egne erfaringer med "papirmølla" i utlandet kunne dele sine erfaringer med andre her på "Baatplassen".

Hilsen Jan H. Syvertsen

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

:smiley:

Hei, dersom du planlegger langtur må du også sørge for å få forsikringsbevis. Dette må inneholde forsikringssummen for fartøy og mannskap. Spesielt viktig dersom man skal til amerikansk farvann.

 

Når det gjelder kvalifikasjoner. så er det greit å ta fritidsbåtskipper serfikat før man reiser. Da får man et dokument med "den berømte løva" å slå i bordet med. Hvis det skulle være behov for dette. Foruten at man lærer en hel masse nyttig og blir tryggere på seg selv.

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...