Jump to content

Girhavari og etterskader i hovedmotor ? ( Yanmar 86hk)

Ficher

Recommended Posts

Mest sannsynlig ingen ting. Regner med at vibrasjonsdemperen ble skiftet ifm. nytt gear?

(Selv hadde jeg en motsatt case: Maskinen havarerte med en bråstopp. Og maskinen ble byttet. 14 dager etter røk gearkassen. Sannsynligvis hadde den tatt skade av den momentane stoppet etter maskinhavariet. Da gearet røk, kvelte det maskinen. Det ble imidlertid selv da ingen skader på vibrasjonsdemperen engang, men jeg valgte å bytte den for sikkerhets skyld).

Edit: Det er litt forskjellige begreper ute å går. Jeg mener altså demperplaten mellom maskin og gearkasse.

Redigert av Christel III (see edit history)

Mvh
Simon

Mest sannsynlig ingen ting. Regner med at vibrasjonsdemperen ble skiftet ifm. nytt gear?

Edit: Det er litt forskjellige begreper ute å går. Jeg mener altså demperplaten mellom maskin og gearkasse.

Ok, hvordan finner jeg ut om vibrasjonsdemper er skiftet ( utenom kvittering fra verksted).... er det noen ulyder fra motor/gir om vibrasjonsdemper ikke er blitt skiftet ?

Det er slett ikke sikkert at demperplaten tar noen skade av girhavari. Det kommer an på hvordan skaden har skjedd og hvordan demperplaten er laget og hvordan den er innfestet. Men verkstedet kan nok svare på om den er skiftet eller sjekket og om det i det hele tatt er nødvendig. Du merker nok ingenting før den evt. ikke drar med seg giret.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...