Ficher Startet 7.Februar.2012 Del på Facebook Startet 7.Februar.2012 Hei. Er det noe jeg bør være på vakt etter om jeg kjøper en Yanmar ( 86 hk) som har hatt et girhavari ?(mekanisk gir). Motoren har fått ny gir, men kan motoren ha fått andre indre skader etter et slikt havari? Hva bør jeg se og høre etter ved prøvekjøring ?? Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 (redigert) Mest sannsynlig ingen ting. Regner med at vibrasjonsdemperen ble skiftet ifm. nytt gear? (Selv hadde jeg en motsatt case: Maskinen havarerte med en bråstopp. Og maskinen ble byttet. 14 dager etter røk gearkassen. Sannsynligvis hadde den tatt skade av den momentane stoppet etter maskinhavariet. Da gearet røk, kvelte det maskinen. Det ble imidlertid selv da ingen skader på vibrasjonsdemperen engang, men jeg valgte å bytte den for sikkerhets skyld). Edit: Det er litt forskjellige begreper ute å går. Jeg mener altså demperplaten mellom maskin og gearkasse. Redigert 7.Februar.2012 av Christel III (see edit history) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Ficher Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Mest sannsynlig ingen ting. Regner med at vibrasjonsdemperen ble skiftet ifm. nytt gear? Edit: Det er litt forskjellige begreper ute å går. Jeg mener altså demperplaten mellom maskin og gearkasse. Ok, hvordan finner jeg ut om vibrasjonsdemper er skiftet ( utenom kvittering fra verksted).... er det noen ulyder fra motor/gir om vibrasjonsdemper ikke er blitt skiftet ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Det er slett ikke sikkert at demperplaten tar noen skade av girhavari. Det kommer an på hvordan skaden har skjedd og hvordan demperplaten er laget og hvordan den er innfestet. Men verkstedet kan nok svare på om den er skiftet eller sjekket og om det i det hele tatt er nødvendig. Du merker nok ingenting før den evt. ikke drar med seg giret. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Februar.2012 Del på Facebook Svart 7.Februar.2012 Skal Sagaen få seg mer krefter? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.