Jump to content

Frakte Jetski


theblast

Recommended Posts

Ikke noe problem å bruke en vanlig henger, bare legg den på 3-4 bildekk og stropp den ned. Vil ikke anbefale å rygge noen som helst henger ned i vann, og på "vanlig henger" er ofte det elektriske mer utsatt. En standup jetski er jo uansett "bærbar" hvis du ikke er alene.

 

Det beste alternativet er nok å få tak i en billig henger og bygge den om litt.

 

Vi har brukt en gammel henger(kun understell), med en tykk gummimatte oppå, for transport til og fra vannet, ikke en ideell løsning, og den er heller ikke registrert, men den har ikke lys og brukes i ferskvann, så den kan rygges helt ut uten problem, greit om man er alene. For lengre transport langs vei har vi brukt vanlig henger, med bildekk og stropper.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Vanlig henger er 0 problem. Men som littmild sier: Ikke kjør hengeren ut i vannet, og sørg for at jeten ligger mykt (bildekk funker sikkert) så den ikke slår sprekker e.l. Stropp godt fast, tut og kjør.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

takk for svar.

kommer nok ikke alltid å få med meg noen så, må nok finne på noe så jeg får kjørt den til vannet.

 

Noe erfaring med å pakere den på brygga for en periode, har plass, men noe sier meg at både tyver og evt politi kommer til å gni seg i henda hvis den står på brygga.

 

Ikke akkurat lett å få sikra den med kjetting for det første og for det andre er det jo ikke akkurat lov med vannski så blir lett å spore meg opp hvis jeg har den på brygga.

 

Eller er jeg litt paranoid her, bare husker i fjord da jeg måtte ta opp måten pågrunn av flom, hadde den båten stått på land en dag ekstra hadde den vært borte, for kjettingen og låsen var brutt opp,

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hvis brygga di har vært utsatt for tyverier før ville jeg ikke lagt fra meg en jetski der, det er ganske attraktive tyveriobjekter nettopp fordi de ikke er lovlige, og derfor er de færreste registrert og forsikret, osv. Kan nok også tenkes at politiet vil følge litt ekstra med i området for å ta deg når du bruker den, ja.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...