Jump to content

Eberspächer D4-Hvilke reservedeler bør være ombord?


Lazyjack

Recommended Posts

Jeg har heller ikke svaret, men det du nevner høres fornuftig ut.

Jeg hadde en D4 i min forrige båt i 4 år uten at jeg fikk behov for noe som helst. Båten ble brukt hele året, så varmeren ble mye brukt. Kanskje den nettopp derfor fungerte feilfritt...?

Bare pass på at du ikke kjører den før mye på lav belastning slik at den soter ned. Gjør til en vane å kjøre den på fullt en kort stund før du stopper den.

Link to post
Share on other sites

Avhenger jo litt hvor langt fra alfarvei du har planer om å seile. Dersom du ferdes i hjemmelige farvann bør det greie seg med glødestift og - sil.

 

En passende torx-nøkkel til skruen som holder dekselet på varmeren bør du ha, ellers hjelper det ikke om du har med glødestift og sil.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde 2xEber i min forrige båt samt 1xEber varmer+eget Eber defroster system i nåværende båt. Erfaringene med disse tilsier at jeg ikke kommer til å ha noen reservedelslager ombord av noe som helst.

Tilgangen er dessuten så god på deler til de nyere varmerne at jeg legger ikke større vekt på det da jeg også kan kjøre elektrisk oppvarming gjennom generator eller landstrøm om uhellet er ute i påvente på postgangen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...