Lazyjack Startet 9.Februar.2012 Del på Facebook Startet 9.Februar.2012 Spørsmålet er altså hva jeg bør ha om bord av reservedeler, hva er det man kan forvente ryker(først)? Antar man bør ha glødestift, glødegitter og filter. Matepumpe er sikkert også en fordel men den er relativt dyr. Annet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Møkkalasset Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har ikke svaret på dette, men med nyinstallert D4 er jeg svært interessert i de svarene du får. Godt spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ruby Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har heller ikke svaret, men det du nevner høres fornuftig ut. Jeg hadde en D4 i min forrige båt i 4 år uten at jeg fikk behov for noe som helst. Båten ble brukt hele året, så varmeren ble mye brukt. Kanskje den nettopp derfor fungerte feilfritt...? Bare pass på at du ikke kjører den før mye på lav belastning slik at den soter ned. Gjør til en vane å kjøre den på fullt en kort stund før du stopper den. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Avhenger jo litt hvor langt fra alfarvei du har planer om å seile. Dersom du ferdes i hjemmelige farvann bør det greie seg med glødestift og - sil. En passende torx-nøkkel til skruen som holder dekselet på varmeren bør du ha, ellers hjelper det ikke om du har med glødestift og sil. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg hadde 2xEber i min forrige båt samt 1xEber varmer+eget Eber defroster system i nåværende båt. Erfaringene med disse tilsier at jeg ikke kommer til å ha noen reservedelslager ombord av noe som helst. Tilgangen er dessuten så god på deler til de nyere varmerne at jeg legger ikke større vekt på det da jeg også kan kjøre elektrisk oppvarming gjennom generator eller landstrøm om uhellet er ute i påvente på postgangen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lazyjack Svart 9.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Brigg: Hva mener du med sil? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
frolar Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har hatt 3stk d4 og har fortsatt, har aldri hatt behov for deler kjempe apparat, bare du kjører den på fullt før du slår den av da slipper du soting i glødepluggen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Hulda kommer ikke til å ha så mye som en eneste reservedel ombord.Om en fem års tid kommer jeg til å plukke ut varmeren og sende den på service. Nå har den gått to år prikkfritt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Børsy Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har en D4 og en D2. Begge går som klokker.Jeg har også hatt den samme tanken ang reservedeler, men det eneste jeg har ombord er filtere. D4 har stoppet en gang, men det var luft, eller feilfri i 3 år. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
"Mathilde" Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 På min D4 fra 2003 måtte det byttes "hjerne" i 2006. Men siden dette har den fungert feilfritt. Nå stoler jeg på den 100% og kommer ikke til å ha med noen reservedeler. Etterhvert må det nok skiftes ut noe, men den tid den sorg.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Arejane Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har en D4 fra 2008, som har fungert problemfritt til nå. Den har nå problem med å tenne. Trodde først det var dieselfilteret, skiftet dette, men det var det samme. Neste blir å skifte glødegitteret. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 (redigert) Jeg ville tatt med reparasjonshåndboken som kan lastes ned fra termomarin.no? Samt glødeplugg og sil ( eller gitter som det også kalles). Redigert 9.Februar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 10.Februar.2012 Del på Facebook Svart 10.Februar.2012 Brigg: Hva mener du med sil? Glødegitter er gjerne mer presist. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.