Jump to content

Justering av "Trim Limit Switch" Bravo 1.


eMTea

Recommended Posts

Hei!

 

Ifjor hadde jeg av drevet og gimbal for å bytte belger og girwire.

 

Så etter jeg justerte inn Limit Switchen (etter service manual, husker ikke målet i hodet nå) så syntes jeg drevet har veldig liten vandring.

 

Pratet med en kollega som har Alpha drev, og han sa han har koblet vekk hele greia. "Får jo ikke skikkelig hale med den innkoblet" sa han. Du merker også godt når du har trimmet for langt sa han..

 

Etter han sa det, så dristet jeg meg til å prøve å trimme litt mere, noen raske trykk på "Trailer Up" knappen, og fikk 1-2 knop høyere toppfart.

 

Finnes det noen "uoffisielle" tall på hvor langt man egentlig kan trimme uten at drevet/drivknute tar skade?

 

 

-Magnar-

Tapatalk @iPhone

Link to post
Share on other sites

Er det ikke rundt 54-56cm senter-senter på boltene til sylindrene som er trygt? Man kan jo i teorien tilte så mye man bare vil så lenge det ikke uler,jamrer,maler og vibererer der bak.

Enkelte båter har akterspeil som skråner for mye inn i bunn slik at man ikke får utnyttet trim/tilt fullt ut på drevet grunnet den anbefalte sikkerhetsmarginen.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Alpha Gen 1.skal ha 554mm senter senter på boltene til sylindrene.

Alpha Gen 2 skal ha 520mm

Bravo skal ha 554mm.

 

Dette er Max-mål Mercruiser oppererer med.

 

Noen uoffisielle tall har jeg ikke....

 

Men vinklingen på akterspeilet kan "ødelegge" for drevets vinkling slik at drevets optimale vinkel ikke kan benyttes uten at skader oppstår....

Redigert av 68 GT (see edit history)

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...