Zeuz Startet 9.Februar.2012 Del på Facebook Startet 9.Februar.2012 Jeg skal bytte ut en plasttank i båten samt de fleste slangene. Tar gjerne i mot tips om hvem som kan lage en syrefast tank i Østlandsområdet (Oslo omegn). Det ser nå slik ut: I dag sitter det en tank på ca 60L i båten, denne blir fort full ettersom vi er flinke til å bruke mye vann ved spyling, men problemet er at det har begynt å lukte litt merkelig. Nå skal plasttanken ut og ny syrefast på plass, i den forbindelse har jeg gjort noen mål. Tanken er vanlig rektangulær type med følgende mål: Høyde: 60cm Bredde: 38cm Dybde: 34cm. Slangenes utvendige omkrets er slik: Dekktømming (topp): 19cm (Utvendig Ø: 6.05cm) Lufting (topp): 9cm (Utvendig Ø: 2.87cm) Påfylling (topp): 15cm (Utvendig Ø: 4.78cm) Tømming (bunn): 21cm (Utvendig Ø: 6.68cm) Ettersom det er kaldt, og tank og slanger er vinterkonservert med frostvæske, så har jeg ikke lyst å demontere nå for å finne diameteren på stussene. Finner heller ingen diametermål på stusser hverken på tank eller på skroggjennomføringene. Gitt informasjonen over, hvilken stussdiameter kan jeg anta at det er snakk om her? det er vel noen standarder ute å går. Mistenker at diameter på tømming topp og bunn er lik, ettersom jeg byttet tømmeslangen i bunn til en skikkelig septikslange fra Tess, topptømming er original og noe tynnere i godset i slangen. Luftingen er også byttet i en septikslange fra Tess. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Det er vanlig med 38 mm på inn og ut. Lufting kan være hva som helst, men jeg har 19mm. Jeg har også sett 25 mm på inn ut. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hulda Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Hulda har septiktank fra: Rustfritt Tynnplater Industri AS, Wirgens vei 3, 3157 Barkåker (Barkåker industriområde), tlf.: 33376633. De er sikkert ikke av de rimeligste, men leverer topp kvalitet. Tankene mine er trykktestet av produsenten (de har også laget vanntaken). Tanken ble tegnet av meg selv. Fra toalettet til tanken er det ca. 25 mm slange. Tømming av tanken er 1,5 inch (38 mm). Luftingen er 25 mm. Toalettet er av den elektrisk typen som maler opp papir slik at det blir en suppe som pumpes ut av toalettet og inn på tanken. Jeg tror du mikser litt med centimeter og millimeter i innlegget ditt. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 38mm inn og 38mm ut + 38mm til luft Bjørnstad sveiseverksted 1900 Fetsund laget til meg i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 9.Februar.2012 Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Jeg har 38mm inn og ut. 16mm lufting. Alle mål er innvendige i slangene. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Ta kontakt med Labertseter Industrier i Oslo. De lager på mål og du får en tank som holder. Ikke så skummelt dyrt heller. Fikk laget en til min båt og har fungert optimalt. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
nordan family 27 Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Betalte ca 10000 hos ilas for 120 liter syrefast med 38 mm inn og 2x38 mm ut og 19 mm lufting (tror jeg det var), innmontert septikgiver pluss instrumentet. De hadde også satt inn to skvalpeskottt. Ble laget etter mål på hasteoppdrag og rask levering, mulig det påvirket prisen Sitér dette innlegget Link to post
Stephan Svart 24.Februar.2012 Del på Facebook Svart 24.Februar.2012 Jeg skal bytte ut en plasttank i båten samt de fleste slangene. Tar gjerne i mot tips om hvem som kan lage en syrefast tank i Østlandsområdet (Oslo omegn). Jeg er meget fornøyd med en septiktank i syrefast stål som jeg bestilte etter mål hos Simensen Rustfri AS | Industriveien 3 , 1481 Hagan | Tlf: 67060590 | Fax: 67060391| Simensen@c2i.net | Nettstedskart Stephan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.